Ny medlem!

Startat av lenn.sand, 04 mars 2017, 12:14:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

lenn.sand

Hej alla! Jag är ny medlem, så detta får bli en test för mig. Min nyss avlidne far jobbade vid detta bussföretag, Lyckeby Trafikförening,  mellan 1946- 1965, då Karlskrona Affärsverk tog över. Fotot är från sent 40-tal, tagit av far. Fanns en äldre buss till som inte ville starta på morgonen, K 175. Alla Scania-Vabis / Hägglunds. K 139 och K 145 fick senare ny modern front. Jag har flera foton, återkommer om ni vill. Lyckas inte få med fotot. Hjälp!

WalleW

Citat från: lenn.sand skrivet 04 mars 2017, 12:14:26 PM
Jag har flera foton, återkommer om ni vill. Lyckas inte få med fotot. Hjälp!

Välkommen!
Jag var i samma situation som Du när jag var ny här på forumet och fick vägledning av en av forumets administratörer så det blev ordning på de bilder jag ville bifoga. Jag vill inte föregripa administratörerna, de vet bättre än jag, men jag är övertygad om att Du kommer att få hjälp inom kort. Du kan ju börja med att kolla länken nedan:

http://www.omnibuss.se/forum/index.php/topic,28663.0.html

/   M v h   Walle

Svempa

Lyckeby Trafikförening var bland de sista att köra med personförande släpbussar i trafik om jag inte minns fel Stämmer det ? och när gick den sista turen? ( Jag känner till att moderna släpbussar har används i Kristianstad för några år sedan )

Nico

Hej alla! Jag är ny medlem, så detta får bli en test för mig. Min nyss avlidne far jobbade vid detta bussföretag, Lyckeby Trafikförening,  mellan 1946- 1965, då Karlskrona Affärsverk tog över. Fotot är från sent 40-tal, tagit av far. Fanns en äldre buss till som inte ville starta på morgonen, K 175. Alla Scania-Vabis / Hägglunds. K 139 och K 145 fick senare ny modern front. Jag har flera foton, återkommer om ni vill. Lyckas inte få med fotot. Hjälp!

Hej och välkommen!

Tråden som WalleW hänvisar till är i huvudsak det vi har kring detta med bilduppladdning. Det som är grundläggande är dock att det här inte går att ladda upp foton direkt från datorns hårddisk. Istället måste du ha konto på en bilduppladdningssida på nätet som du lägger upp dina bilder på för att sedan länka till.

Många är kostnadsfria (i alla fall i grundversionen) och bl.a. finns t.ex. Photobucket, Flickr m.fl. Våra fotoproffs kan säkert annars tipsa om sidor de använder alternativt att man använder en egen hemsida.  Skulle det ändå inte fungera så släng ut en blänkare igen så får vi gå djupare in och se vad som är fel.

// Nico
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

HJP

Jag har flera foton, återkommer om ni vill. Lyckas inte få med fotot. Hjälp!
Här är en mycket lättanvänd uppladdningsfunktion:
http://forumbilder.se/

Till och med jag klarar det  ;)

WalleW

Citat från: HJP skrivet 05 mars 2017, 11:45:20 AM
Här är en mycket lättanvänd uppladdningsfunktion:
http://forumbilder.se/
Till och med jag klarar det  ;)

Och jag också... :D !!!

/   M v h   Walle

lenn.sand

Citat från: Svempa skrivet 05 mars 2017, 09:59:16 AM
Lyckeby Trafikförening var bland de sista att köra med personförande släpbussar i trafik om jag inte minns fel Stämmer det ? och när gick den sista turen? ( Jag känner till att moderna släpbussar har används i Kristianstad för några år sedan )

Hej! Lyckeby trafikförening hade släpvagnar fram till de började med självbetjäning och en liten tid därefter, 1962 - 1964. Personligen var jag pg att bli biljettpojke i släpen kvällstid, lite ung kanske, men jag var uppfödd med dom, kunde allt från koppling till bussen, biljetter och signalsystem till chauffören. Finns en släpvagn bevarad på museum, nr 3. Har bilder, men lägga upp dom?