Tio vardagsbilder från Keolis Odensbacken

Startat av Börje, 03 mars 2017, 11:18:27 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Börje

Jag har varit timanställd i två år på Keolis i Odensbacken (innan dess på Nacka/Värmdö). Jag tänkte att det kunde vara läge att lägga ut några bilder från detta på Bussnack inte allt för väldokumenterade trafikområde. Bilderna är i kronologisk ordning från januari 2017 till januari 2015.

Alternativ reglerplats i Läppe ger fin utsikt över Hjälmaren!

Vår särling 205 i Hjortkvarn.

Anslutning till/från Vinöfärjan i Hampetorp.

Vändplanen vid Sköllersta skola.

Vackra miljöer i Brevens bruk.

Ibland får man köra skolbuss. Även detta en särling från Dalarna.

Vingåker är så långt österut man kommer.

Skolbuss tur 4! Mindre belastning än linje 4 i Sthlm.

Beställningskörning i samband med en skidtävling i Ånnaboda.

Dessa ledbussar som vi har tre stycken av är inte så vanliga över Sverige längre! De blir kvar till 2019.

Lasse i Bdn

Jag ser inga bilder bara svart kryss, Även om jag höger knäpper med musen och klickar på visa bild.

Börje

Attans! Tack för info. Jag ska undersöka saken.

j-a

Börje

Nu har jag flyttat över bilderna till min gamla fildelningstjänst så nu ska det allt funka!

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Tack för ett mycket trevligt bildsvep från olika åtstider.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Frippe Fribas

Instämmer, kul att se bilder från lite mindre väldokumenterade trakter som sagt.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

Patrik

Jättefint!

Vi vill ha ännu fler såna här bilder :)
Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan

www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

AdmirT

Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Börje

Tack för visad uppskattning! Om någon kollega från garaget läser, t ex trafikchefen, och undrar vem jag är så kan jag berätta att Börje bara är en gammal pseudonym jag använt länge. Egentligen heter jag Cedric.  :)

Ulf Berlin

Tack för ett mycket trevligt bildsvep.
Körs ledvagnarna ofta på Örebrolinjerna?/Ulf

Börje

Citat från: Ulf Berlin skrivet 04 mars 2017, 11:50:56 AM
Tack för ett mycket trevligt bildsvep.
Körs ledvagnarna ofta på Örebrolinjerna?/Ulf

Tack! Ja, största användningen av ledvagnarna är i högtrafik på linje 721 Odensbacken-Örebro och omvänt. En del av turerna är genomgående mot främst Läppe/Vingåker så ledvagnarna hamnar där också. Sedan vet jag inte hur det är i innevarande tidtabellsperiod, men när jag tog bilden gick det ledvagn på de tyngsta turerna på linje 731 Hallsberg-Pålsboda. Och det behövdes med alla skolungdomar!

Bussmicke

Citat från: Börje skrivet 04 mars 2017, 11:09:07 AM
Tack för visad uppskattning! Om någon kollega från garaget läser, t ex trafikchefen, och undrar vem jag är så kan jag berätta att Börje bara är en gammal pseudonym jag använt länge. Egentligen heter jag Cedric.  :)
Jo Tommy Silo finns här. :)

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Du skrev 'er' särling 205. Men den står ju reggad (som tidigare) på Weidermans!?