Roslagsbaneersättning i Vallentuna - 28 februari 2017 (Arriva)

Startat av Mikael T Nilsson, 28 februari 2017, 13:53:43 PM

0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här kommer ett bildsvep med Roslagsbanebussar fotograferade i Vallentuna den 28 februari. Först Arriva 7158 (tidigare hemmahörande på Mälaröarna, och även Märsta(?)) på linje 27A i Bällsta i Vallentuna. Även syskonvagn 7160 trafikerade linje 27A denna dag.

Arriva 8800 är en särling i Norrort. Här lämnar den Vallentuna stn under sin färd från Danderyds sjukhus mot Ormsta.

Vid ändhållplats Ormsta bytte bussen från linje 27A till 27B mot Täby centrum. Här passerar bussen Vallentuna stn igen på tillbakavägen söderut. Notera att linje 27B saknar "B" i skyltningen!

En av Arriva Norrorts få blå Volvo B9S i 88xx-serien, vagn 8807, på linje 27A mot Danderyds sjukhus gör ett stopp vid hållplats Ryttarvägen i Bällsta.

Syskonvagn 8811 ankommer Ormsta stn som linje 27B från Täby centrum.

Arriva 8818 inväntar avgång från Ormsta stn mot Danderyds sjukhus som linje 27A.

Notera att bussen är skoltrafikskyltad.

Slutligen en av Arriva Norrorts bussar med "Jönköpings-lack", vagn 8823, på linje 27B, som gör ett uppehåll vid Ormsta stn på sin färd från Lindholmen till Täby centrum. 8823 är väl en av de senaste tillskotten i Norrorts ersättningvagnpark?

Notera att även denna tur på linje 27B mot Täby centrum saknar "B" i skyltningen (se även bild på 8800 mot Täby C ovan).
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

mister_omsi

Så du fick se Keolis gamla blåbussar till slut  ;D

Mycket fina bilder!

Mikael T Nilsson

Citat från: Mr.Omsi skrivet 28 februari 2017, 14:09:34 PM
Så du fick se Keolis gamla blåbussar till slut  ;D

Mycket fina bilder!

Tack så mycket!  :)

Ja, äntligen dök de blå B9S-vagnarna i 88xx-serien upp. Det var på tiden att jag fick tag i dem.  :)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 28 februari 2017, 18:21:26 PM
8823 din Lyllo.

Ja, den var oväntad. Hade du alla övriga ersättningsvagnar i detta bildsvep på bild sedan tidigare?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Mikael T Nilsson

Apropå nyinsatta ersättningsbussar i Roslagsbanetrafiken så är 12-meters Vestbussen Arriva 8841 i skrivande stund ute på 27-linjerna. Det är första gången jag ser denna vagn i trafik även om den stått uppställd i Täbydepån ett bra tag. Denna vagn är blå med SL-stripe.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Tommy E

Trevliga bilder och grattis till fångsterna! 7158 har såvitt jag vet aldrig varit i Märsta, men den gjorde en kortare sejour i Lunda innan den hamnade i Täby.
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Bussmicke

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 01 mars 2017, 15:39:53 PM
Ja, den var oväntad. Hade du alla övriga ersättningsvagnar i detta bildsvep på bild sedan tidigare?
Jo i stort sett

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Citat från: Tommy E skrivet 01 mars 2017, 23:53:20 PM
Trevliga bilder och grattis till fångsterna! 7158 har såvitt jag vet aldrig varit i Märsta, men den gjorde en kortare sejour i Lunda innan den hamnade i Täby.

Tackar! Ok, tack för uppgiften! Visst var 7158 även på Mälaröarna i början av SL-tiden?

Citat från: Bussmicke skrivet 02 mars 2017, 09:06:38 AM
Jo i stort sett

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Ok.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Tommy E

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 02 mars 2017, 10:47:09 AM
Tackar! Ok, tack för uppgiften! Visst var 7158 även på Mälaröarna i början av SL-tiden?

Javisst, det nämnde jag inte eftersom du redan hade skrivit det i ditt inlägg. ;) Den var här från mars 2009 till augusti 2016.
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Mikael T Nilsson

Citat från: Tommy E skrivet 02 mars 2017, 13:55:40 PM
Javisst, det nämnde jag inte eftersom du redan hade skrivit det i ditt inlägg. ;) Den var här från mars 2009 till augusti 2016.

Toppen! ;-)
Vänliga hälsningar,

Mikael