Bilder på Nobina 3436 & 3437 vid Båstad Station

Startat av ichessy, 25 februari 2017, 20:11:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

ichessy

Dessa bilder tog jag den 9 December, 2015 1 dag efter invigning av Hallandsåstunneln. Bussarna skyltade Linje 501, trots att det var den 9 December 2015 (5 dagar innan Trafikstart). Under dagarna 8 December - 13 December kunde man köpa en Premimärsturbilljet för resa under Hallandsåsen med Pågatåg för 20 kr och åka mellan Båstad Station - Ängelholm Station (tur/retur) hur mycket man ville under den dagen som biljetten gällde.

På kvällen den 8 December kördes dock två ihopkopplade SJ X31K (som var med på invigningen) och Pågatåget Piraten.

Att åka med Bussen var gratis och de gick 30 minuterstrafik mellan Båstad Busstation - Båstad Norra Station (dåvarande officiell benämning då gamla Båstad Station var i bruk av ersättningsbusstrafiken).

De två goda busschaufförerna var mycket trevliga, dock så kommer jag inte ihåg namnet på de. De gav sitt medgivande för publicering på Bussnack  :)

Software Developer

yngrot

Trevligt ,, första gången jag sett destination i bakruta. 
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Mikael T Nilsson

Tack för de trevliga bilderna! Ja, intressant med destinationsskyltning även i aktern.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Greger Larsson

Citat från: yngrot skrivet 27 februari 2017, 08:51:16 AM

Det är för att resenärerna ska springa efter rätt buss. Alt. veta att man missade rätt buss  ;)

virtual1

Citat från: yngrot skrivet 27 februari 2017, 08:51:16 AM

Finns på dubbeldäckarna till Norrtälje- och de har väl några år på nacken nu :)

Fredde

Citat från: virtual1 skrivet 03 mars 2017, 09:47:01 AM
Finns på dubbeldäckarna till Norrtälje- och de har väl några år på nacken nu :)

Även i Karlstad finns det..

Walter

Citat från: Fredde skrivet 03 mars 2017, 10:14:26 AM
Även i Karlstad finns det..

Ja och i princip standard på alla nya bussar som används inom Skånetrafiken.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!