Arriva 8754 [Bild]

Startat av Bernt Talbrant, 22 februari 2017, 22:47:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

Idag användes en VDL i stadstrafiken i Halmstad, något som inte jag sett förut vid mina sporadiska besök. Mobilbilden nedan är inte den bästa men jag lägger upp den ändå. Jag noterade på avstånd även den nya Citywiden 6803 i trafik liksom en av de nya gröna Interlinkarna (6801 el. 6802).

Arriva 8754 på linje 30 vid Österskans den 22 februari.

Vid Stora torg pågår det sedan i måndags större arbeten, nedan en bild på detta. Hållplatserna här i riktning från Österskans är indragna medan de i motsatt riktning är flyttade något under ett par veckor för att sedan dras in. Resande hänvisas till Österskans eller Västerbro. Detta gäller tydligen fram till sommaren.

Frank Persson

Jag har sett VDL-bussarna i stadstrafiken på bl.a. linje 10 och 40 som har vissa turer som körs med regionbussar.

Bernt Talbrant

Citat från: Frank Persson skrivet 22 februari 2017, 23:22:25 PM
Jag har sett VDL-bussarna i stadstrafiken på bl.a. linje 10 och 40 som har vissa turer som körs med regionbussar.

OK, jag funderade just på om man planenligt kör några turer i sta´n med regionbussar numera, kan inte påminna mig ha sett det förut.

Mikael T Nilsson

Tack för denna bild! Om jag minns rätt så var det Arriva Stockholm Norrorts 8754-8756 som gick vidare till Halland.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bernt Talbrant

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 23 februari 2017, 15:29:01 PM
Tack för denna bild! Om jag minns rätt så var det Arriva Stockholm Norrorts 8754-8756 som gick vidare till Halland.

Det stämmer bra, dock har 8756 varit i Halmstad en lite längre tid än de båda andra.

Mikael T Nilsson

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 23 februari 2017, 21:02:48 PM
Det stämmer bra, dock har 8756 varit i Halmstad en lite längre tid än de båda andra.

Tack för kompletteringen!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.