I Ekskogens skogar... [Bilder]

Startat av Mikey, 19 januari 2017, 18:11:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikey

Jag fick en liten stund över i förmiddags, och i jakt på något att bryta min kamera-abstinens med styrdes kosan från Arlanda och en kvart rakt ut i skogen. Då hamnade jag i Ekskogen, där två busslinjer trafikerar. 661 och ersättningslinjen 666X.

Vi börjar med två bussar på linje 666X i skogen bakom Kårsta-Ekskogens bygdegård, som bekvämt nog möts alldeles i närheten:

Arriva 8008, tidigare Råstabuss

Arriva 8305

Och så kom det 3 bussar förbi på linje 661 under den lilla stunden jag var i området, alla fotade i närheten av hpl. Fågelsunda:

Arriva 7741

Arriva 8306

Och så ytterligare en f.d. Råstabuss, Arriva 8005

Buzzlover

Underbart snygga buss samt naturbilder bra blandning!
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Björn Lövdahl

//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Mikey

Tack för era kommentarer! Det är riktigt fina miljöer där ute! :D

Mikael T Nilsson

Tack för ett mycket trevligt bildsvep!

Det är första gången jag ser ledbuss på linje 661.
Och så en (f.d.?) Råstavagn i Vallentunatrafiken (8005)! Då är det allts inte bara 12-meters Scaniabussar som flyttats från Råsta till Norrort utan även Volvo.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

KEF_75

Nice pictures in beautiful surroundings :)

yngrot

Verkligen trevligt se att SL har trafik även ute i obygden  ;)   väldigt roligt att se dessa fina bilder ..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Ersa

Citat från: yngrot skrivet 20 januari 2017, 18:13:02 PM
Verkligen trevligt se att SL har trafik även ute i obygden  ;)   väldigt roligt att se dessa fina bilder ..

Trevligt med foton från trafiken på Vallentunas nordligaste lokallinjer. Framförallt att en fotograf orkat ta sig norr om Lindholmen till finare gröna miljöer! Bravo! :)

Mikey

Kul att det uppskattas! Jag kanske ger mig ut i obygden fler gånger framöver... :D

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 20 januari 2017, 16:04:05 PM
Det är första gången jag ser ledbuss på linje 661.

Nu brukar jag aldrig vara där ute, men sett till ungefär hur många passagerare som verkade åka med turerna där ute samt storleken på vägarna så kändes den kanske lite väl tilltagen...

Bussmicke

Citat från: Ersa skrivet 20 januari 2017, 21:33:21 PM
Trevligt med foton från trafiken på Vallentunas nordligaste lokallinjer. Framförallt att en fotograf orkat ta sig norr om Lindholmen till finare gröna miljöer! Bravo! :)

Man kan ju åka till Kårsta :)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Krille

Fina bilder ! Avvägningen mellan buss och miljö är perfekt.

K

Ersa

Citat från: Mikey skrivet 21 januari 2017, 20:34:58 PM
Nu brukar jag aldrig vara där ute, men sett till ungefär hur många passagerare som verkade åka med turerna där ute samt storleken på vägarna så kändes den kanske lite väl tilltagen...

Mindre bra det där. Befolkningen i Kårsta-Ekskogen är direkt högljutt kritiska om det körs annat än 12-meters kortvagnar i området, då de säger sig på ett informationsmöte ha mottagit ett muntligt löfte om att endast tvåaxlingar ska gå på 661, 665, 666 och 666X.