Mera snö i Norrort - 7 januari 2017 (Arriva)

Startat av Mikael T Nilsson, 07 januari 2017, 11:46:42 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Efter nattens snöande var det lite problematiskt i trafiken, även för bussarna. En del ledbussar hade problem och blev stående. Arriva 7790 fastnade vid Noragårdsvägen.

Ledbuss Arriva 8170 fastnade vid Mörby centrum.

Boggibussarna klarade trafiken bra.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Robert Brink

Trevliga vardagsbilder! :-)
Men nog ser båda fastkörningarna lite klantiga ut? Borde gått att undvika med rätt körteknink...

//R

Buzzlover

8170 åkte jag 20 minuter innan den hade fastnat här och föraren hade en bra körteknik han kom loss dem flesta backar och hål, och han hade väl bara otur på 606an då han somsagt kört 607 mellan Karolinska och Danderyd utan att fastna
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Knut

Citat från: Robert Brink skrivet 07 januari 2017, 12:54:49 PM
Trevliga vardagsbilder! :-)
Men nog ser båda fastkörningarna lite klantiga ut? Borde gått att undvika med rätt körteknink...

//R
Slik Scania står så kan det hända dom bästa, lite vinkel på leddet så kommer den i sidoled. Kan ha varit stopp vid ljuset och en förare som stannar i stället för att ta staketet som står bredvid.
Men nån vat alltid vad som borde göras utan att dom har varit på platsen då ting händer

Mikael T Nilsson

Tack för era kommentarer. 8170 kom loss på egen hand efter ett tag och lite trixande. Kanske är lättare att hantera denna vagntyp i snö då den drivs via mittenhjulen. Svårare med Scanian, 7790.

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Robert Brink

Min erfarenhet fr Scania led när dom fastnat, var att ofta backa lite försiktigt istället för att försöka framåt. Då fick man ofta lite bättre fäste, men det kräver att man inte är stressad utan bara tar det lugnt och är försiktig.

Och tyvärr så är förare olika skickliga, så ser verkligheten ut.
Sen kan det mycket väl varit två svåra ställen och skickliga förare som råkat fastna här.

//R

buskörare

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 07 januari 2017, 17:28:50 PM
Tack för era kommentarer. 8170 kom loss på egen hand efter ett tag och lite trixande. Kanske är lättare att hantera denna vagntyp i snö då den drivs via mittenhjulen. Svårare med Scanian, 7790.

Den har dock inte mycket till tyngd på drivhjulen, så fastnar man i högerkant så är det sådär.