Kil - Sunne 1984

Startat av Hasse L, 05 januari 2017, 15:24:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

KZU 996 - GDG 1098 - Volvo B58 /GDG - 1980. Senare Swebus 0148.
EPT 856 - nå'n som vet allt?

Clabbe

Bussen t v kommer från Karlstad, gick på västra sidan av Fryken och den högra som vänder i Kil, på östra och troligtvis med Folke Elfstrand som förare. Klockan är ca 16.45.

Peter Öden

Hej !

EPT 856 är fd- 221/S 476 > 1491, Torde ha funnits kvar åtminstone under 1983.

Mvh Peter Ö

Hasse L

Tack för era trevliga och informativa inlägg! Ibland är det extra roligt att kunna lägga ut någon udda bild som man nästan har glömt bort och inte har full koll på. Jag är rätt okunnig om busstrafiken i Värmland, men missade i alla fall inte det här tillfället att titta till busshållplatserna bakom stationshuset (vill jag minnas) i samband med ett tågbyte.  /Hasse

pegee

En nostalisk tår i ögat. Det var i dessa två busstyper jag började min karriär som bussförare
I Kungälv i början på 70-talet. Då hade ju dåvarande GDG all trafik i Göta Älvdalen.
Göteborg, Kungälv på båda sidor älven. Lilla Edet, Älvängen och Marstrand
Började köra tung trafik 1968. GDG sedemera Swebus på 70-talet. Linjebuss fram till sekelskiftet. Sedan några år med lastbil. Har lämnat linjetrafiken till förmån för charter i stället.

Clabbe

Citat från: Hobgoblin skrivet 13 januari 2017, 15:22:09 PM
Tack för era trevliga och informativa inlägg! Ibland är det extra roligt att kunna lägga ut någon udda bild som man nästan har glömt bort och inte har full koll på. Jag är rätt okunnig om busstrafiken i Värmland, men missade i alla fall inte det här tillfället att titta till busshållplatserna bakom stationshuset (vill jag minnas) i samband med ett tågbyte.  /Hasse

Det som grämer mej är att jag inte kommer ihåg vem som hade Scania LS141/2'an i bakgrunden, trots att den känns igen allt för väl.

Lars-Håkan_E

Citat från: Clabbe skrivet 14 januari 2017, 00:13:30 AM
Det som grämer mej är att jag inte kommer ihåg vem som hade Scania LS141/2'an i bakgrunden, trots att den känns igen allt för väl.

140/141 :-)