Årets första snö - 4 januari 2017 (Arriva)

Startat av Mikael T Nilsson, 04 januari 2017, 18:54:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här kommer ett bildsvep från Stockholm idag (4 januari) då årets första snö föll. Jag har valt ut bussar av fyra olika fabrikat. Först en VDL boggibuss på lokallinje 601H i Danderyd.

Sedan en Volvo, även den på linje 601H. Linjerna 601H/V och 602H/V läggs för övrigt ned inom kort och ersätts av nya linjerna 601 och 602 utan bokstäver i linjenumret (med undantag för skollinje 602X) den 9 januari 2017. Linjerna kommer inte vara ringlinjer och en del av nuvarande linjesträckorna kommer försvinna eller endast trafikeras vissa tider, något som orsakat irritiation bland en del boende utmed dessa sträckor.

Och så en Scaniabuss på linje 514 som strax ankommer Stinsen i Sollentuna.

Slutligen en Merecedesbuss, även den på linje 514 vid Stinsen, men åt motsatt håll.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmax

Härliga bilder. Jag var också i Norrort idag. // Max :)

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ted Selander

Tack, det är nåt visst med vinterbilder, extra plus för istappar!

Mikael T Nilsson

Hej,

Kul att ni uppskattade bilderna. :-)

Ja, det är något speciellt med vinterbilder.
Till helgen väntas nästa omgång snö, därefter töväder under nästa vecka.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

virtual1

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 04 januari 2017, 18:54:20 PM

Här kommer ett bildsvep från Stockholm idag (4 januari) då årets första snö föll. Jag har valt ut bussar av fyra olika fabrikat. Först en VDL boggibuss på lokallinje 601H i Danderyd.

Hmmm, i Huddinge föll i alla fall årets första snö på nyårsdagen, kom det verkligen inget i norrort?