Flytt från Södertälje till Handen

Startat av Bussmax, 12 december 2016, 17:45:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmax

Nobina 7690 har nu hamnat i Södertörn, flera är tydligen påväg. // Max

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter Rost

Intressant. - Finns det "utrymme" för lån från Södertäljes vagnsflotta, eller får Södertälje bussar i gengäld från andra depåer i SL-området?

//Peter

Bussmax

Jag vet inte riktigt om det är en tillfällig flytt för våran extrema vagnbrist i Södertörn. Men jag har hört att vi ska få vagnar från Södertälje men det behöver ju som sagt inte vara den. Och vi har vid tidigare vagnbrister fått låna av södertälje, och efter tidtabellsskiftet så har det varit väldigt stökigt med nya omlopp osv. // Max

Måns Johannesson

Citat från: Peter Rost skrivet 14 december 2016, 03:32:50 AM
Intressant. - Finns det "utrymme" för lån från Södertäljes vagnsflotta, eller får Södertälje bussar i gengäld från andra depåer i SL-området?

//Peter

Vad jag förstår är 7689-7692 redan tidigare avförda från Södertäljes flotta, de står registrerade på Scania (7692 avställd).

/MJ 

Bussmax

Tack för uppgifterna. Får se hur det blir, har inte sett någon mer buss (769X) från Södertälje. 7690 var det enda jag såg, i måndags. // Max

Bussmicke

Frågan är vad elhybriden heter..

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmax

Bussmicke

Nää, kan det väl inte vara.
7693 heter DUU664, den nya man satte i tarfik had eväl reg som börjar på Y.
//Bussmicke.

Bussmax

Jaha jag missförstånd dig. Trodde du menade vad elhybriden hade för invertarienummer. Detta är 7690. :) // Max

Bussmicke

Jag försökte flika in en fråga om den senaste bussen på linje 755.
//Bussmicke.

Buzzlover

Citat från: Bussmicke skrivet 16 december 2016, 10:26:22 AM
Jag försökte flika in en fråga om den senaste bussen på linje 755.

YBH 872 heter och hette "Kantarell" hos Scania
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

virtual1

Citat från: Buzzlover skrivet 16 december 2016, 19:00:48 PM
YBH 872 heter och hette "Kantarell" hos Scania

Har väl aldrig hänt att demobussarnas namn hos Scania gått över till nån annan operatör, så risken är noll att Nobina har den som Kantarell i sina rullar.

Bussmicke

Citat från: virtual1 skrivet 16 december 2016, 19:35:02 PM
Har väl aldrig hänt att demobussarnas namn hos Scania gått över till nån annan operatör, så risken är noll att Nobina har den som Kantarell i sina rullar.

Precis, hoppas få se ett nummer  framöver.
//Bussmicke.

eldani

Här är en länk till en annan tråd här på forumet som handlar Bussar hos Nobina i Södertörn där jag nyligen har gjort ett inlägg där det finns bussar som nyligen har blivit registrerade hos Nobina i Södertörn.

http://www.omnibuss.se/forum/index.php/topic,67927.15.html