Nobina Norrtälje

Startat av buskörare, 10 december 2016, 18:49:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

buskörare

Är det nån här som jobbar där? Skulle vilja komma i kontakt med någon som jobbar där och kan svara på lite frågor.

at1981

Hejsan!


Ställ gärna dina frågor här så kan du säkerligen få svar av någon kunnig,
oavsett om personen jobbar där eller ej! :)

Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

buskörare

De flesta frågorna är bundna till just Nobina Norrtälje. Men visst kan jag fråga här.

Hur ser det ut när man kommer ny dit, vad kan man få för tjänster?
Sköts bussarna så bra som dom verkar göra?
Hur tar man hand om sin personal, bryr man sig det minsta när man lägger schema t.ex?
Hur funkar informationen utåt mot passagerare och förare vid akuta saker, så som olyckor osv?
Hur lätt är det att få semester? Jag tar sällan ut mer än 2 v under sommaren och vill kunna plocka resten som enstaka dagar/nån vecka. Oftast då med okej varsel, inte dagen innan.
Har ni tjänstekort?
Går det ens att få heltid på en gång? Med provanställning förstås, det förstår jag.

Och så nått mer allmänt.
På placeringslistorna, brukar man få tillgodogöra sig år på konkurrerande företag eller blir man "nollad"?

J0han

Citat från: buskörare skrivet 10 december 2016, 19:22:46 PM
De flesta frågorna är bundna till just Nobina Norrtälje. Men visst kan jag fråga här.

Hur ser det ut när man kommer ny dit, vad kan man få för tjänster?
Sköts bussarna så bra som dom verkar göra?
Hur tar man hand om sin personal, bryr man sig det minsta när man lägger schema t.ex?
Hur funkar informationen utåt mot passagerare och förare vid akuta saker, så som olyckor osv?
Hur lätt är det att få semester? Jag tar sällan ut mer än 2 v under sommaren och vill kunna plocka resten som enstaka dagar/nån vecka. Oftast då med okej varsel, inte dagen innan.
Har ni tjänstekort?
Går det ens att få heltid på en gång? Med provanställning förstås, det förstår jag.

Och så nått mer allmänt.
På placeringslistorna, brukar man få tillgodogöra sig år på konkurrerande företag eller blir man "nollad"?

Ett av dom bästa garagen jag har kört för faktiskt, man tar hand om bussarna väl och städas bra och frächa i yttre skick.
Mattias på garaget är väldigt bra att ha o göra med men han kan ha mycket att göra men han glömmer inte bort något.
Resten tänker jag inte yttra mig om för kan ha hänt en del sen jag slutade.