Huvudmeny

Omloppsfråga GUB

Startat av Stinsen, 03 december 2007, 13:46:30 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Stinsen

Hej

Har några funderingar ang omloppen hos GUB som kanske någon här kan svara på?

1. "Gränby Centrum-bussen" (den blå reklambussen), är det slumpen som avgör när den går på andra linjer än Linje 3? Eller är det Gränby centrum i egenskap av reklamköpare som bestämmer hur den bussen tursätts?

2. Linje 3 i Ultuna är det runt 25 min från ankomst till avgång. Är det rast där varje gång man kommer dit eller övergår bussen till annan linje?

3. Byter linje 110 till 115 och tvärtom vid vändplatsen i Storvreta (dagtid när både 110 och 115 går i bägge riktningar)?

/P.

Oskar A

Hej!

1. Gränby Centrum-bussen 151 är numera inte låst till linje 3. Det var bara under mars månad som den enbart gick på trean och det hade att göra med att den då fungerade som gratisbuss.

Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Niklas Bygdestam

Citat från: Oskar A skrivet 03 december 2007, 16:44:24 PM
Hej!

1. Gränby Centrum-bussen 151 är numera inte låst till linje 3. Det var bara under mars månad som den enbart gick på trean och det hade att göra med att den då fungerade som gratisbuss.

Jag har märkt att det är lite förvirrande för en del att Gränby Centrum-bussen går på andra linjer som inte berör just Gränby Centrum. Det finns folk som tror att den måste gå dit när den ser ut som den gör

Har hört att det tydligen eftersträvas att låta bussen gå på så många linjer som möjligt för att så många som möjligt ska se bussen. Vet inte om det är så lyckat. Tror att det hade varit bättre att bara låta den gå på den linje som går just till Gränby
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

76

1. Jag har mest sett till blåbussen på linje 1, men om det är slumpen som bestämmer överlåter jag till nån som vet mer.

2. Ja man har drygt 20 minuter ute i Ultuna. Härligt när det är sommar, mindre kul när det är -15 ute.

3. Nej 110 och 115 går "rena" nuförtiden.

Simon A

Citat från: 76 skrivet 03 december 2007, 21:41:51 PM
1. Jag har mest sett till blåbussen på linje 1, men om det är slumpen som bestämmer överlåter jag till nån som vet mer.
Blåbussen har nog en fast kurs på linje 1 för jag ser den varje dag på 1:an så det är nog ingen slump utan den är helt enkelt satt där.

//Simon