Bildsvep från Falkenberg m.fl. orter i Halland

Startat av Martin Maltkvist, 03 december 2007, 01:45:45 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Verspieder skrivet 04 december 2007, 13:57:00 PM
Men fanns det inte intresse i Tyskland att köpa den?

Jo, det kom förfrågan från Tyskland enligt ägarebrödarna till Ramnareds Busstrafik. Hur seriös denna förfrågan var kan jag inte bedöma.

Johan Hansson

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Martin Maltkvist

Citat från: Verspieder skrivet 04 december 2007, 06:03:34 AM
Men ingen närmre bild på den berömda grå/röda Setran, dvs Sveriges då äldsta buss i linjetrafik  ???
Vad hände med den efter avslutat uppdrag, Staffan
Självklart har jag bilder på den, trodde att de redan var utlagda tidigare i år men hittar inget i arkivet.
Med reservationer för eventuella repriser kan ni nu ta del av resterande material från den aktuella dagen.
Från Falkenberg:

Den lilla biljetten som användes förr i tiden

Halvvägs till destinationen, gissningsvis Krogsered

Om jag minns rätt ur Bussbranschen har alla dessa herrarb kört buss

Väl framme i Fegen tog vi oss en bensträckare innan en del av sällskapet åkte vidare, här är bussen ur två olika vinklar:

Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Staffan Sävenfjord

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 04 december 2007, 19:25:31 PM

Halvvägs till destinationen, gissningsvis Krogsered

Om jag minns rätt ur Bussbranschen har alla dessa herrarb kört buss

Jo, det är vid Krogsereds kyrka. Och de glada herrarna på bilden är de som de senaste åren körde på linjen. Mest körde Helge Johansson, tvåa från vänster, och han är också en av ägarbröderna. Den andre ägarbrodern är Folke Johansson, längst till höger. Alla förarna tillhör släkten Johansson i Drängsered. Drängsered är för övrigt företagets hemort och Ramnared kommer sig av att telefonstationen hette så. Ramnared 2 var bussbolagets ursprungliga telefonnummer.

Martin Maltkvist

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 04 december 2007, 19:34:06 PM
Jo, det är vid Krogsereds kyrka. Och de glada herrarna på bilden är de som de senaste åren körde på linjen. Mest körde Helge Johansson, tvåa från vänster, och han är också en av ägarbröderna. Den andre ägarbrodern är Folke Johansson, längst till höger. Alla förarna tillhör släkten Johansson i Drängsered. Drängsered är för övrigt företagets hemort och Ramnared kommer sig av att telefonstationen hette så. Ramnared 2 var bussbolagets ursprungliga telefonnummer.
Tack för förtydligandet. :)
Lite förvånande var att antalet mötande trafikanter inte var så värst många men antingen berodde det på klockslaget eller slumpen.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin