Rimlig snövinter 1979

Startat av Hasse L, 17 november 2016, 16:32:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

Höll mig undan den senaste s.k. snökanonen genom att ta tåget till London i rätt vecka, tydligen. Hemma igen rannsakar jag minnet efter snövintrar som uthärdats, men fastnar för denna så beskedliga variant att Minoltan fick följa med i tjänsten. /Hasse     

Hpl Fruktvägen.

WalleW

Mycket fin och trevlig bild...
...av minst två skäl, d v s vinter-inramningen är också fin  :).
Och vintern 1979 -80 var som helhet också en bra vinter för oss i Stockholms snösväng... :D

/   M v h   Walle

Henke

Fin bild.  Man känner igen sig, fast bilden är 37 år.  Hållplatsen är sen nåt år sedan flyttad några tiotal meter framåt. Dock har man inte gjort nån ny mätning, så buss PC:n räknar ner till Östervägen långt innan man passerat Hållplats fruktvägen.

Ulf Berlin

Ett underlag för ett fint julkort:)/Ulf

yngrot

Härlig bild Hasse och finskyltad vagn dessutom  ;)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Ted Selander

Stiligt, ser den nu på datorskärm, telefonformatet gjorde inte bilden rättvisa. Ser nästan kolorerad ut, med gult som enda färg.

Kaj

Jag blir lika glad varje gång du visar en bild. Allting är alltid så bra, både disposition och skärpa. Extra glad blir jag när det är en Björknäsbuss. Har du några bilder med 409. Den trafikerar ju Skuru, som har varit min sommarvistelse under uppväxten (då var det BSBVs linje 9). Skurusundsvägen har ju ändrat karaktär många gånger sedan 9:an förlängdes från Drottninghamnsplan till Kungshamn och Lindholmsplan, för att senare bli 409 med olika sträckningar. En tid var det ju både 409 och 411.
Kaj

Hasse L

På begäran:
I det glåmiga decemberljuset ett år senare än då bilden ovan togs ser vi ändhållplatsen för 409:an innan ringlinjekörningen tog vid. Stolpen vid avstigningsplatsen syns i bakgrunden. Min enda bild med en gul buss på 409 i Skuru.

ALB 300 - Scania-Vabis CF 7661 1967 - SL H65B 7060.

Kaj

Kaj