Den sista Panthern

Startat av Mr G, 02 november 2016, 11:18:30 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G

H34 A74500 ute på provkörning utanför Söderhallen. Eller kan det vara en inköpsresa till systemet inför den kommande helgen som har föranlett turen.
吉先生

Leyland

Härlig bild!

Vilken efterföljande helg?

Lars-Håkan_E

Fanns det Systembolag vid Färgarplan?

Leyland

Kanske felskyltad utryckning och skall "stöta in" på linje 59, eller så är det utryckning till Skanstull denna väg för att "jacka in" på 43:an.

Mr H

Citat från: Leyland skrivet 02 november 2016, 13:25:16 PM
Kanske felskyltad utryckning och skall "stöta in" på linje 59, eller så är det utryckning till Skanstull denna väg för att "jacka in" på 43:an.

Vad sägs om Hammarby Industri via Danviksbron då? Måste väl varit bättre att runda Söh än att krångla upp på Bondegatan?
;)
Mr H 24

Mr G

Vagnen har ingen turbricka så jag gissar att den inte är på väg ut i trafik. Och vid den här tiden var 43:an placerad i Nyboda ochnör det förekom Leyland var det på 43E som förfogandevagnar vill jag minnas. Hade det varit vagnbyte till en ordinarietur hade den nog tagits ut från Nyboda och inte från Söderhallen. Färgargårdstorget fanns inte tror jag. Systembolag fanns det två stycken på Kocksgatan och det borde ha funnits en butik nära Skanstull också men jag minns inte var längre. Och helg är det ju varje vecka!
吉先生

Peter Rost

Trevligt!

Hur "långlivad" i trafik blev 4500?

//Peter

Mr H

Citat från: Peter Rost skrivet 04 november 2016, 06:25:19 AM
Trevligt!

//Peter

Åkte den uppför Vårby Backe på någon 7xx-linje. Sådant minns man!
Har för mig att den var den enda H34 som hade radiatorer (kanske fler fick sådana senare?)

Mr H

Peter Rost

Citat från: Mr H skrivet 04 november 2016, 08:49:48 AM
Har för mig att den var den enda H34 som hade radiatorer (kanske fler fick sådana senare?)

Mr H

Jo det är sant. - Vissa H34:or minns man synnerligen väl. ;D

Gunnar D

Citat från: Mr H skrivet 04 november 2016, 08:49:48 AM

Antar det var år 1972.

/Gunnar

Mr H

Citat från: Gunnar D skrivet 04 november 2016, 17:08:01 PM
Antar det var år 1972.

/Gunnar

Låter som ett rimligt antagande!

Mr H

Fredrik Klint

Citat från: Peter Rost skrivet 04 november 2016, 06:25:19 AM
Trevligt!

//Peter

Den slopades -77.

Leyland

Citat från: Mr G skrivet 02 november 2016, 14:21:00 PM
Vagnen har ingen turbricka så jag gissar att den inte är på väg ut i trafik. Och vid den här tiden var 43:an placerad i Nyboda ochnör det förekom Leyland var det på 43E som förfogandevagnar vill jag minnas. Hade det varit vagnbyte till en ordinarietur hade den nog tagits ut från Nyboda och inte från Söderhallen. Färgargårdstorget fanns inte tror jag. Systembolag fanns det två stycken på Kocksgatan och det borde ha funnits en butik nära Skanstull också men jag minns inte var längre. Och helg är det ju varje vecka!

Under åren 1967-1975 - var inte linje 43 huvudplacerad vid både Nybodahallen, Hammarbyhallen och Söderhallen under olika delperioder? Kan någon reda ut med exakthet? Innan jag själv får djupdyka i sparade tjänsteturlistor.

1969-1971 Nybodahallen