Bergkvarabuss 1804

Startat av virtual1, 01 november 2016, 15:53:28 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

virtual1

Verkar vara en rätt udda fågel, troligen ersättningsbuss för ordinarie buss I närtrafiken I Sumpan - men vad är 18XX-serien för något hos Bergkvarabuss? Högsta serie jag hört talas om innan är väl 15XX??

Lars-Håkan_E

Det finns sju bussar i 18** serien, sex KUTSENITS och så denna MB, alla sju i Stockholm

virtual1

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 01 november 2016, 15:59:24 PM
Det finns sju bussar i 18** serien, sex KUTSENITS och så denna MB, alla sju i Stockholm

Oh, tack för info! - vet du närmre var de finns?

Ulf Berlin

Inte många tecken exteriört som skulle tyda på färdtjänstkörningar...
Såg du någon resande i den?/Ulf

Lars-Håkan_E

Citat från: Ulf Berlin skrivet 01 november 2016, 17:56:42 PM
Inte många tecken exteriört som skulle tyda på färdtjänstkörningar...
Såg du någon resande i den?/Ulf

Färdtjänst?

Lars-Håkan_E

Citat från: virtual1 skrivet 01 november 2016, 16:27:40 PM
Oh, tack för info! - vet du närmre var de finns?

905, 914, 907, 951, 968, 903, 907

Greger Larsson

Kutsenitsbussarna - från 2005 - är inne på sin tredje numrering. Först i Bergkvaras egen serie (270-276) sedan Travellers 800-serie och sedan något år tillbaka 1800-. De är också märkta med de sju dvärgarnas namn, dock saknas Glader(1804) som gick till Hölö i fjol och ersattes väl då av bussen ovan. OM den nu var i trafik när bilden togs känns det lite slött med skyltningen..

virtual1

Citat från: Greger Larsson skrivet 01 november 2016, 19:24:06 PM
Kutsenitsbussarna - från 2005 - är inne på sin tredje numrering. Först i Bergkvaras egen serie (270-276) sedan Travellers 800-serie och sedan något år tillbaka 1800-. De är också märkta med de sju dvärgarnas namn, dock saknas Glader(1804) som gick till Hölö i fjol och ersattes väl då av bussen ovan. OM den nu var i trafik när bilden togs känns det lite slött med skyltningen..

Vet inte om den var i trafik då, men såg den två gånger under dagen - och den verkade köra samma färdväg som ordinarie närtrafik. Har man numrerat om för att markera Traveller som uthyrningsbussar och 18XX (Bergkvarabuss) då de kör för SL?

Ulf Berlin

Nisse Bökelund

hej.
Jag såg den samma dag stå på Lövgatan i Solna, inte så långt från
Hallens service center någon gång mellan 12 och 13.
Att jag vet tidpunkten beror på att jag hade ett ärende till
Hallen just då. Vad jag kunde se så var föraren vid tillfället ensam i bussen.

Hälsningar Nisse.

Bussmicke

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 01 november 2016, 15:59:24 PM

Är det Botkyrka Buss gamla bussar som fått nytt nummer?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Lars-Håkan_E

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.