Lite mer från Persontrafik 2016 [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 24 oktober 2016, 22:38:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

Här kommer ännu några bilder från mässan i Göteborg tagna den 18 oktober.

En Temsa HD12 till Interbus utanför mässan.

En liten Karsan Jest Electric.

Karsan Atak.

Scania Interlink LD

VDL Futura FDD2(?)

VDL Futura FHD2(?)

En Neoplan Skyliner till Interbus

MAN R07 till KE´s bussar

Volvo 8900

Volvo 9700HD "Tillgänglighetsanpassad lyxig konferensbuss"

Carl Eric

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 24 oktober 2016, 22:38:31 PM

Volvo 9700HD "Tillgänglighetsanpassad lyxig konferensbuss"

Bra placering av handikapplyften också!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Lars-Håkan_E

Citat från: Carl Eric skrivet 25 oktober 2016, 19:08:54 PM
Bra placering av handikapplyften också!

Det vet jag inte om jag kan hålla med om, möjligen för en sammanhållen resegrupp men på tok för tidsödande i alla övriga fall.

Björn Lövdahl

//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Carl Eric

På en turistbuss där lyften troligtvis inte används mer än två gånger per tur tycker jag att det är den bästa placeringen. Mest diskret, minst utrymmeskrävande och där personerna i rullstol dessutom får möjlighet att åka med den övriga gruppen på ett naturligt sätt!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Lars-Håkan_E

Citat från: Carl Eric skrivet 27 oktober 2016, 14:35:46 PM