Några höstbilder från Solna - 13-14 oktober 2016

Startat av Mikael T Nilsson, 14 oktober 2016, 16:41:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här kommer några höstbilder från Solna. Först boggivagn 7577 på linje 509 vid Bergshamra centrum.

Sedan Arriva 7922 på linje 540 vid Ulriksdals stn. 7922 är för övrigt den första i serien MB Citaro-ledvagnar hos Arriva i Råsta.

Nobina 3507 lämnar Järva krog som linje 561 för vidare färd mot Jakobsberg.

F.d. Norrortsvagn Arriva 7744 på linje 506 vid Solna centrum.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nico

Instämmer att det var mycket trevliga bilder. Höstfärgerna kontrasterar fint mot röda bussar. Sen är det ju min hemmaplan. På bild 2 med 7922 vid Ulriksdal ser jag tom en del av mitt husområde skymta.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Robert Brink

Instämmer i hyllningskören! :) Dessutom från ett område där man själv kört i många många år...

//R

F.Å

Även jag instämmer. Dold av solskydd och reflektioner i vindrutan sitter jag i 7577. Såg dig i Bergshamra och undrade just när man skulle få se resultatet...

Sen finns för övrigt Mercedes fr.o.m. nummer 7921 som först i den serien.

Greger Larsson

Översta bilden blev verkligen harmonisk i färgerna

Mvh Greger L

WalleW

Jag kan bara instämma i hyllningarna  :) !
Kalasfina bilder från min f d hemmaplan. Tyckte om att köra linje 509 när det begav sig...

/   M v h   Walle

Mikael T Nilsson

Hej,

Tack för trevliga kommentarer och kul att ni uppskattade bilderna!
Förvaringsplatsen på webben får duga så länge. Än så länge inga planer på en regelrätt hemsida.

Vänliga hälsningar,

Mikael