En fläkt av London i Paris

Startat av Frippe Fribas, 08 oktober 2016, 22:49:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Frippe Fribas

Jag har under veckan varit på familjesemester i Paris, så antalet bussbilder fick reduceras till förmån för mer familjevänliga motiv.

Några bussar hamnade dock framför kameran ändå.

Det verkade vara stor konkurrens på open top sightseeing i stan, jag räknade till inte mindre än fem olika bolag (målade på bussarna) som körde och ytterligare några som körde mer traditionell panoramasightseeing.
I denna konkurrens är det kanske så att priserna är så pressade att operatörerna inte har råd med nya bussar eftersom jag och familjen åkte runt med 15 år gamla Volvo B10M och B7TL med kaross från East Lancs.
Den andra stora operatören körde med nästan lika gamla Neoplanbussar, båda varianterna kände jag igen från mitt förra besök i staden för över 10 år sedan.
Det fanns dock undantag, främst i form av bolaget Foxity som uteslutande verkade köra åtminstone lite nyare bussar byggda av Ayats och Unvi.
En relativt ny variant var denna:

Dock verkade inredningen om möjligt ännu mer spartansk i dessa nykomlingar än de gamla trotjänarna.
De bussar vi åkte med hade plaststolar som åtminstone var någorlunda bekväna att sitta på medan denna och andra Foxitybussar jag såg bara verkade ha träbänkar att sitta på...

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

Bussmicke

Så här hade man kunnat designa Borismastern i London istället. Mer lik en Routemaster i fronten.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.