Huvudmeny

KLT byter färger

Startat av Sundås, 03 oktober 2016, 17:38:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sundås

Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Taunusch

Att utrusta bussarna med hjärtstartare är ett väldigt gott initiativ! Särskilt i Kalmar län med mycket mindre orter och landsbygd.

Men att gå därifrån till att tala om lättambulanser känns lite knepigt. Bussarna har en hjärtstartare som i princip ett barn kan använda utan förevisning. Om man med den utrustnings- och kompetensnivån börjar jämföra med ambulanser så lever man långt från verkligheten.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Henke

Håller med Micke här.  Den gamla lackeringen är mycket stilrenare tycker jag.  Samma med Ötraf, det var bättre förr!

Ulf Berlin

Ska bli intressant om dest skyltarna kommer att bli röda...?/Ulf

Sundås

Rasken-konceptet försvinner också, och stadsbussarna får samma färger som resten av länet.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

yngrot

Jag tycker den nuvarande lacken på stadsbussar är stilig och även de gula ute på landet.. 
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

1896

Tror nog att det kan bli riktigt bra, man får en särprägel på bussarna utan att frångå nuvarande utstyrsel allt för mycket, dock så tvivlar jag på att olika färger i destinationen gör någon större skillnad, lär åtminstone ta tid innan folk lär sig skillnaden.

Cyklisten

Att stadsbusslacken kommer att försvinna kör mig nog lite ledsen, denna nyans var väldigt fin i sin enkelhet om man säger så.

Niklas Bygdestam

Det röda inslaget tycker jag såg rätt bra ut.
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.