Morgonbilder från spårvagnslinje 2 i Norrköping [Bilder]

Startat av Tobias, 26 september 2016, 22:12:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tobias

Och denna ersätts ju som bekant just nu av buss då ett större spårarbete pågår längsmed spårvägssträckan. Som tidigare nämnts så rullar dels "vanliga" ledbussar i trafiken, men även tre inlånade bussar som enbart rullar i morgonrusningen och som jag var på jakt efter imorse. Jag fick ett par bilder på dessa i morgonljuset och ni får ha överseende med ev motljus och lite på en del av bilderna. :)

Ni får klicka på bilderna för att få de i skarpare format, vet inte varför de blir suddigare annars.

Vid hållplats Trumpetaregatan passerar här den från Kristianstad inlånade Transdev 0030 påväg från Kvarnberget mot Söder tull.

En av de ordinarie bussarna på ersättningstrafiken, Transdev 7007 släpper på passagerare vid Kvarnberget.

Transdev 4899 rullar ner för backen till ändhållplats Kvarnberget.

Tio minuter senare kommer nästa inlånade buss, Transdev 4975 som här ses mellan hållplatserna Ringdansens centrum och Kvarnberget.

På ungefär samma ställe kommer ytterligare tio minuter efter återigen 0030 mot Kvarnberget.

Och vänder jag på mig så kommer 4899 tillbaka in mot stan och möter 0030.

Vid Kvarnbergets vändplats ser vi 4975 tillsammans med 0030 under regleringen.

4975 har kört fram till hållplatsen Kvarnberget och släpper på resenärer in mot stan.

Här har jag kört ikapp bussen och får ytterligare en bild på den, denna gången på Grundläggaregatan med S:t Johannes kyrka i bakgrunden.

En sista bild får bli på 0030 som är påväg in mot stan och ses på Hagebygatan i höjd med hållplatsen Hageby vårdcentral.
När jag sedan ca 20 minuter senare runt 8.15 körde förbi depån så stod redan dessa tre inne där efter morgonens tjänst på linje 2.
Har även en bildsida med både buss- och tågbilder från 2009-2024. Uppdatering pågår ständigt. Adress: http://www.tobbebilder.se

Bussmicke

Obegripligt att dessa bara rullar på morgonen. De måste väl behövas på eftermiddagen??
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Matte

Citat från: Bussmicke skrivet 27 september 2016, 08:28:05 AM
Obegripligt att dessa bara rullar på morgonen. De måste väl behövas på eftermiddagen??

Försöker mig på att berätta enligt min teori varför vissa bussar bara används i morgon rusningen. Det är att morgon rusningen är kortare och mycket mera intensiv med många passagerare mellan 06:45-08:15 ungefär. Och pågår mellan 06:00-09:00 ungefär.
Eftermiddags rusningen pågår längre och är mera utspridd med resenärer under flera timmar. Mina erfarenheter är att den startar 14:30 och pågår till ca 19:00. Men det är det jag upplever där jag själv kör och södra Stockholm skiljer sig såklart från andra städer.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.