Ofgrulia Transport & Personal

Startat av Fredde, 23 september 2016, 21:00:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Dock avställd sen i februari, så det kanske är en före detta?


Ofgrulia Transport & Personal TUH133 i Huddinge, 2016-09-22.

Peter Öden

Hej !

Vad ska ske med 7996 ??

Mvh Peter Ö

virtual1

Citat från: Peter Öden skrivet 25 september 2016, 20:05:56 PM
Hej !

Vad ska ske med 7996 ??

Mvh Peter Ö

Den har stått där över ett år orörd, tror nästan två...

Buzzlover

Vart är bilden tagen? Vad är det för fd SL Scania West? Tack för svar!
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

TageK

Bussmarket/Volvo Huddinge Lännavägen

Fredde

Citat från: Buzzlover skrivet 26 september 2016, 09:22:02 AM
Vart är bilden tagen? Vad är det för fd SL Scania West? Tack för svar!

Stämmer att det är i Huddinge.
Exakt vilken individ det är vet jag inte, men det är någon av Arrivas boggi som man bla. hade på Lidingöbanans ersättningstrafik.

Ersa

Vem/vilka äger 7996 idag, och vad är planerna för den?

Niclas Wennerlid

7996 ägs av SvOf. Tyvärr finns inga planer för den just nu, som jag uppfattat det lutar åt att den kommer att avyttras eftersom ett iordningställande skulle kosta för mycket.
Det är inte ett omöjligt projekt i sig men då både kunskap och engagemang är en bristvara så blir slutnotan nog för dyr för SvOf.

// Niclas

Bussmicke

Vore ju trist om 7996 går till skrot eller byggs om till husbuss eller nå´t.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Lars-Håkan_E

Citat från: Bussmicke skrivet 27 september 2016, 08:22:45 AM
Vore ju trist om 7996 går till skrot eller byggs om till husbuss eller nå´t.

Husbuss är nog ingen risk, med tanke på hur statusen på bussen var när jag "besiktade" den 2004 så var den redan då på gränsen till bortom räddning.

Om man ska leja bort stora delar av arbetet talar vi om sexsiffriga belopp bara för att få bussen i körbart skick, hade man däremot en stor kader frivilliga och verkstadsplats ser jag det inte omöjligt att kunna få bussen i skick på tre-fyra år.

Tyvärr är väl dessa frivilliga en stor bristvara i dagens ideella verksamhet.

Detta blir till en prioriteringsfråga och då jag inte längre är aktiv har jag ingen synpunkt.