Våldsam 17-åring hotade bussförare

Startat av Johan Hansson, 01 december 2007, 22:36:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Johan Hansson

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

IngemarJ

Hej!

Jo, i veckan dubbla hot mot skolor och nu hot mot busschaufför!

Hälsar

Ingemar

Ersa

"I samband med att polismännen skulle omhänderta pojken blev han våldsam."

Jag kan inte låta bli att bli förundrad åt dessa människor som forstätter hota och vara våldsamma även mot polisen. Snacka om att förstöra för sig själv!  ::)

yngrot

När alkoholen finns rinner förståndet bort ...... "suck"   
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Simon A

Himla ondöigt uppträtt altså. Man borde nog veta hur mycket sprit man tål innan man bestämmer sig för att åka buss så man slipper sånt här.

//Simon

virtual1

Citat från: Simon A skrivet 02 december 2007, 17:01:34 PM
Himla ondöigt uppträtt altså. Man borde nog veta hur mycket sprit man tål innan man bestämmer sig för att åka buss så man slipper sånt här.

//Simon

Med tanke på att han var sjutton borde han inte druckit nåt alls! - o som vanligt har föräldrarna noll koll...

Andreas Ljungqvist

Citat från: virtual1 skrivet 02 december 2007, 17:37:44 PM
Med tanke på att han var sjutton borde han inte druckit nåt alls! - o som vanligt har föräldrarna noll koll...

Tack för en mycke bra skriven komentar...

Johan Hansson

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 02 december 2007, 17:42:31 PM
Tack för en mycke bra skriven komentar...

instämmer helt!
Busschaufför

Simon A

Jo, det är klart. Super inte själv, tycker jag är rätt dumt men jag kan ju inte förneka att jag själv vart "lullig" vid två tillfällen men då har jag åtminstone vart hemma med familj. Men helt klart ska man inte supa vid unga år.

//Simon

Johan Hansson

Citat från: Simon A skrivet 02 december 2007, 20:32:19 PM
Jo, det är klart. Super inte själv, tycker jag är rätt dumt men jag kan ju inte förneka att jag själv vart "lullig" vid två tillfällen men då har jag åtminstone vart hemma med familj. Men helt klart ska man inte supa vid unga år.

//Simon

Det är bättre att vara lite "lullig" hemma än att supa sig så berusad på stan att man hamnar i fyllecell.
Jag dricker inte, röker inte och snusar inte.
Det är jag stålt över!
Ok, vid t.ex studenten så blev det att man drack ett litet glas öl/vin men det hör ju till studentenn jag var dessutom hemma.
Jag är en vanlig person som inte ränner på stan och slänga ut pengar på krogen varje helg.
Bättre att vara hemma på helgerna och kanske hyra en film eller nåt istället för att kanske gå ut och riskerar att bli nerslagen. :-[
Jag sparar för att ta busskörkort, resa m.m. :)

Detta kanske var lite OT

Busschaufför

Peter Erret

Hot mot busschaffisar är inget undantag detta sker dagligen och främst av våra 3,5-barn, kaxiga i grupp med systempåse för att vara stora, ölen i påsen kommer från något "daglivs" eller mack där man har en kompis som extraknäckar. Kommer samma parvel på ensam nästkommande vecka så smyger han på och önskar att det han "gjorde i fredags" var ogjort. Ansvaret för detta är inte bara föräldrarnas utan även samhällets, blicka tillbaka 40 år och minns (ni som var med) 1967.