Urbino 18 på linje 58 i Göteborg?

Startat av danneh, 09 september 2016, 23:09:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

danneh

Såg i eftermiddags att en Urbino 18 körde på linje 58 i Göteborg, har Transdev hyrt/köpt in Urbino 18 eller? Kan visserligen ha sett fel eftersom det va på relativt långt avstånd, men den hade ju Solaris klassiska framruta och var dessutom en ledbuss..

/Danne

Bussfanatikern

I sånt fall så skulle det ju kunna vara en av dom nya bussarna som ska ersätta 3874-3882 men jag har för mej att man har valt ett annat märke för detta.

AdmirT

Citat från: Bussfanatikern skrivet 09 september 2016, 23:33:09 PM
I sånt fall så skulle det ju kunna vara en av dom nya bussarna som ska ersätta 3874-3882 men jag har för mej att man har valt ett annat märke för detta.

Volvo
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Jonas Gustafsson

I högtrafik kör Keolis vissa turer på 58:an. Dessa turer vänder vid Gärdsås. Turerna körs mycket riktigt vanligen med Solaris ledbuss.
//Jonas
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Calle

Citat från: Bussfanatikern skrivet 09 september 2016, 23:33:09 PM

Transdev har köpt ett ganska stort antal Volvo Hybridleder och många lär vi se på 58:an, troligtvis under november månad.