F.d. Keolis 7002-03 till export (september 2016) - (ingen bild)

Startat av Mikael T Nilsson, 09 september 2016, 19:22:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Hej,

Idag bärgades f.d. Keolis 7002 & 7003 (Volvo B10L/led) norrut på E18/Norrtäljevägen. En av bärgarna var från Skrotkalles. Jag misstänker att de ska exporteras via Kapellskärshamnen.

Jag trodde att Keolis redan slopat/avyttrat dessa bussar för länge sedan, men de kanske har tjänat som reservbussar ett tag?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Matte

Dom stod rätt länge i Jordbrogaraget efter dom slopat/avyttrats och sen har jag sett dom ståendes hos Volvo i Huddinge typ ett år.

Mikael T Nilsson

Citat från: Matte skrivet 09 september 2016, 20:24:06 PM
Dom stod rätt länge i Jordbrogaraget efter dom slopat/avyttrats och sen har jag sett dom ståendes hos Volvo i Huddinge typ ett år.

Tack för uppgiften.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Frippe Fribas

De har stått avställda en längre tid eftersom bussarna fortfarande var bundna av leasingkontrakt med SL som inte gick att avsluta i förtid.
De gamla MAN-bussarna i 53xx-serien har ersatt dessa i trafiken eftersom Söderhallen i övrigt bara kör MAN-bussar.
//Fredrik

Matte

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 11 september 2016, 17:01:21 PM
De har stått avställda en längre tid eftersom bussarna fortfarande var bundna av leasingkontrakt med SL som inte gick att avsluta i förtid.
De gamla MAN-bussarna i 53xx-serien har ersatt dessa i trafiken eftersom Söderhallen i övrigt bara kör MAN-bussar.
//Fredrik

Tänkte skriva det men va inte helt 100% på att det va så och jag valde att inte spekulera. Men misstänkte att det va så när dom just stått flera månader i Jordbrogaraget och sedan stått vid Volvo i Huddinge ett tag.