Huvudmeny

Mälaröarna SL

Startat av IntresseTrafik, 01 december 2007, 20:43:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

IntresseTrafik

Hej!

Just nu pågår upphandling av trafiken på Mälaröarna. Är det någon som vet om det kommer krav på förnyelsbart bränsle. I det nya kontraktet. Mälaröarna har inte några etalnolbussar ännu.

IntresseTrafik

Inom en minut får man svar! Tack för ett snabbt svar!
Kom på några frågor till angående Mälaröarna. Finns det regionalkrav på några utav linjerna förrutom de blå stombussarna. I sådana fall vilka linjer? Ute på Mälaröarna finns det en hel del linjer som trafikerar 70 & 90 vägar. Kommer det att finnas  krav på bälten på några linjer? Kommer det att bli krav på lågentré på de blå stombussarna? Kommer man isådana fall att kompensera det utökade antalet ståplatser som då kommer att bli med fler avgångar? Annars blir det en rejäl standard sänkning. En sista fråga i en lokaltidning läste jag att det ofta förekom ståplatser. Trafikchefen för Swebus utryckte en oro om att när det skulle komma fler lågentrévagnar till öarna så skulle ståplatserna ytterligare öka. Han trodde då att boggibussar skulle komma att ersätta normalbussar. Finns det något i anbudsunderlaget om att boggibussar kommer till öarna? Tack på förhand!

Bussmicke

Okej Lars.
2 frågor:
När blir det klart vem som får det?
Var det inte denna upphandling inkl. Märsta som det var risk för att få göras om?
Har för mig det skrev nå´t sånt för inte så länge sedan.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.