Nutidshistoria (vad jag kan sakna)

Startat av Jonas Strömblad, 22 augusti 2016, 21:23:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Strömblad

Det här är något jag emellanåt saknar väldigt mycket!
Inte vintern förstås, utan bussarna och körningen hos Busslink och Keolis i Stockholm Norrort.

Jag satt och kollade lite bland bilderna, och den 2/1 2011 hade jag en riktigt fin tjänst!
Började med att hämta buss på garaget, och tiggde säkert till mig denna  ;D (hade världens bästa trafikledare)
Första körningen var en 626 från Danderyd till Ljusterö och Linanäs. Tydligen dåligt snöröjt på bryggan då bussen inte är utbackad där  :D

Återfärd från Ljusterö till Åkersberga. Här uppehåll på bryggan i Åsättra för att invänta svävare från öarna. Lite extra service att stå och vänta där svävaren landar istället för att stå vid hållplatsen 50 meter längre bort  :)

Nästa tur var tydligen en 629 från Åkersberga till Danderyd via småvägarna över Svinninge och Rydbo. En tur via Nantes brygga dessutom.

Inte min bästa tågbild... Men det här är vad som blev när jag stod vid bommarna i Rydbo. Linje 629 tillbaka från Danderyd till Åkersberga igen.

Från Åkersberga blev det en 621 till Norrtälje. En vålnad går framför bussen  :o

Avslutningen blev världens tråkigaste linje ::)  En 676 från Norrtälje via E18 till Stockholm innan arbetsdagen var slut

/J

Krille

Fina bilder!
Kör du inte buss längre?

Jonas Strömblad

Citat från: Krille skrivet 22 augusti 2016, 21:27:33 PM
Fina bilder!
Kör du inte buss längre?

Tack.
Jag har haft ett uppehåll i 2 1/2 år. Slutade något år efter att Arriva tog över trafiken (inte på grund av Arriva, utan nytt dagtidsjobb på SJ och familj).
Hittade ett nytt bussjobb i våras hos Stockholms Spårvägar, där man kör förstärkning och ersättningstrafik för Lidingöbanan och Djurgårdslinjen.
/J

Mikael T Nilsson

Tack för dessa härliga bilder! Ja, en modern busstyp som numera är historia (inom SL-trafiken).
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Krille

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 22 augusti 2016, 21:34:53 PM
Hittade ett nytt bussjobb i våras hos Stockholms Spårvägar, där man kör förstärkning och ersättningstrafik för Lidingöbanan och Djurgårdslinjen.
/J

Allt i sin ordning då  ;)