Nettbuss Stadsbussarna 267 har brunnit

Startat av AO, 17 augusti 2016, 15:08:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

AO

Har inte sett att något har skrivits om detta förut på detta forum. Skedde för drygt 2 veckor sedan. Bussen ser dock inte ut att ha tagit alltför stor skada utan bör väl kunna komma tillbaka i trafik förhoppningsvis snart. Är det någon som vet något mer?

http://www.nyhetswebben.se/2016/07/gavle-linjebuss-i-brand-vid-forsbacka/#prettyPhoto

ThinkYellow

De har kommit olja på katalysatorn vilket i sin tur resulterade i en liten låga. Varför de kommit olja där på vet jag inte.
Bussen har klarat sig bra men vet dock inte när den kommer i trafik igen.

AO

Idag gick bussen återigen i trafik, linje 3 var det som trafikerades. Verkade som sagt inte vara någon större skada skedd på bussen.

Niklas Bygdestam

Citat från: AO skrivet 31 augusti 2016, 21:33:04 PM
Idag gick bussen återigen i trafik, linje 3 var det som trafikerades. Verkade som sagt inte vara någon större skada skedd på bussen.

Även om det ser lite dramatiskt ut när det ryker och när brandkåren håller på och släcker så har jag märkt att det brukar gå bättre att fixa bussar med dessa fel än man tror.
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.