För kalenderbitare med Råsta-intresse

Startat av Nico, 01 december 2007, 00:05:44 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nico

Vet inte om det redan meddelats och att jag missat det, men jag kan annars meddela att vagn 4968 i förrgår, med benägen hjälp av bärgningsbil, passerade ut genom Råstas grindar för sista gången. Bild finns i Råstanytt # 27, men det är inte lämpligt att länka till det bladet då det ligger som en pdf på en intranätet. Om någon är intresserad av en bild på ekipaget så har jag dock en sådan separat... om än av halvtaskig kvalitet.  :D  ;)

»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Martin Maltkvist

Citat från: Nico skrivet 01 december 2007, 00:05:44 AM
Vet inte om det redan meddelats och att jag missat det, men jag kan annars meddela att vagn 4968 i förrgår, med benägen hjälp av bärgningsbil, passerade ut genom Råstas grindar för sista gången. Bild finns i Råstanytt # 27, men det är inte lämpligt att länka till det bladet då det ligger som en pdf på en intranätet. Om någon är intresserad av en bild på ekipaget så har jag dock en sådan separat... om än av halvtaskig kvalitet.  :D  ;)

Är det inte den som numera befinner sig i busshimlen efter branden i Bergshamra(?)?
Vad kommer att hända sedan?
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Nico

Motorn går troligen att återanvända då den var i princip oskadd och kanske att man skulle kunna använda chassiet, men om det sedan anses mödan värt är en annan femma. Hela karossen är dock helt utbränd, se bilderna nedan. Lyssnade bara i förbigående, men jag har för mig att det sades att nästa destination för 4968 var Gladökvarn.

»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman