Tågersättning - del 2 (Pendeltåg/linje 35/Sthlm) - 2 augusti 2016

Startat av Mikael T Nilsson, 02 augusti 2016, 19:05:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Det har tidigare visats en del bilder här på Bussnack från pendeltågsersättningen för linje 35 (Spånga-Bålsta).Här kommer i alla fall några nytagna bilder på diverse bussar från denna tågersättning.

Först en Linköpingsbuss, Blåklintsbuss 8525, vid Lunda ind.omr. i Spånga.

Swebus (Express) 0044 i Jakobsberg. Även syskonvagn 0040 trafikerade ersättningstrafiken denna dag.

En Upplänning, KR-Trafik 166, har precis lämnat Jakobsbergs stn för vidare färd mot Spånga stn.

En Dalabuss, Volvo 8900 från Västanhede Trafik, vid Kungsängens stn.

Slultigen en f.d. Skåning, men numera Stockholmare, vid Stäketbron mellan Kungsängen stn och Kallhälls stn.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Greger Larsson

Fina bilder. Ovanligt med den nästa nya Dalabussen bland i övrigt mer och mindre övertaliga fordon.

Ulf Berlin

Ska SWE 0044 hamna någon annanstans eftersom dess dekaler är borttagna?/Ulf
WSB 623 är f ö f d CON/VEO 2456./Ulf
(Fin bild vid Stäketbron)

Mikael T Nilsson

Citat från: Greger Larsson skrivet 02 augusti 2016, 22:17:34 PM
Fina bilder. Ovanligt med den nästa nya Dalabussen bland i övrigt mer och mindre övertaliga fordon.
Tack! Jag tänkte också på att denna vagn utmärkte sig i denna trafik då den är betydligt nyare än övriga. Kanske handlar det om att bussen är övertalig under sommaren och därför kan lånas ut från den ordinarie trafiken i Dalarna.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikael T Nilsson

Citat från: Ulf Berlin skrivet 02 augusti 2016, 23:03:31 PM
Ska SWE 0044 hamna någon annanstans eftersom dess dekaler är borttagna?/Ulf
WSB 623 är f ö f d CON/VEO 2456./Ulf
(Fin bild vid Stäketbron)

Tack!. Ja, det blev en riktig sommarbild vid Stäket.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Wetjo

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 03 augusti 2016, 08:27:22 AM
Tack! Jag tänkte också på att denna vagn utmärkte sig i denna trafik då den är betydligt nyare än övriga. Kanske handlar det om att bussen är övertalig under sommaren och därför kan lånas ut från den ordinarie trafiken i Dalarna.

Huvudet på spiken...  ;D
Fr o m 14/8 ska bussen hem till Hedemora o jobba lite.  ::)

Mikael T Nilsson

Citat från: Wetjo skrivet 04 augusti 2016, 09:17:29 AM
Huvudet på spiken...  ;D
Fr o m 14/8 ska bussen hem till Hedemora o jobba lite.  ::)

Tack för uppgiften!  :)
Vänliga hälsningar,

Mikael