Slutrullat i Sverige för Nobina 4881.

Startat av Frippe Fribas, 01 augusti 2016, 13:30:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Frippe Fribas

Nobina 4881 stod utan regskyltar i Kappellskär och väntade på vidare öden i fredags.
Enligt Svensk Busshistoria såldes bussen till Busmarket i julas, så en gissning är väl att skrotdöden väntar på andra sidan färjan...
//Fredrik

Stefan P

Hej

Tack för en bild. Finns det någon buss i trafik i Sverige? Annars en trevlig buss att köra.

mvh Stefan P

Frippe Fribas

Vegornas saga är nog all i Sverige med tanke på åldern, men efterträdaren Volvo 8700 används fortfarande sporadiskt på olika håll i landet.
Jag kan hålla med om att det var en trevlig buss att köra när man väl begripit hur allt fungerade på förarplatsen, den var inte så lik Säfflekollegorna som man skulle kunnat önska.
//Fredrik

Jacob med C

Har inte Skelleftebuss kvar i trafik? Eller är alla avställa och sålda?
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link

Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Bussfanatikern

Citat från: Jacob med C skrivet 03 augusti 2016, 22:42:27 PM
Har inte Skelleftebuss kvar i trafik? Eller är alla avställa och sålda?

Och hur är det med dom etanoldrivna Scania-Vegorna i Luleå?

Ersa

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 03 augusti 2016, 22:33:36 PM
Vegornas saga är nog all i Sverige med tanke på åldern, men efterträdaren Volvo 8700 används fortfarande sporadiskt på olika håll i landet.
Jag kan hålla med om att det var en trevlig buss att köra när man väl begripit hur allt fungerade på förarplatsen, den var inte så lik Säfflekollegorna som man skulle kunnat önska.
//Fredrik

För min del minns jag Vegan som den allra första bussmodell jag hoppade in i direkt efter att att ha tagit D-kortet, och efter en snabb visuell överblick förstod exakt vad varenda strömbrytare och reglage gick till. Om jag i nutid skulle kunna få välja en nybyggd lågentrévagn med Vegans stabilitet, viktfördelning och förarplatsutformning i nutid, så skulle jag utan tvekan ta den direkt, framför dagens Volvo 8900.