Semester 2016 - Rönnöfors, Föllinge, Åre, Duved, Järpen Del 10...(Bilder)

Startat av Patrik, 25 juli 2016, 21:40:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan

www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Jonas Gustafsson

Citat från: Patrik skrivet 25 juli 2016, 21:40:04 PM

Men dra på trissor, gamla Linjebuss/Connex/Veolia 2762 från Partille! (Ursprungligen Jönköping)
Trodde den var skrot sedan länge, denna och systrarna 2759-2762 var slitna redan då de lämnade Partille för 8 år sedan...
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Ulf Berlin

Har äntligen Z-trafik insett det idiotiska med svartfrontade bussar?
MNW 691 var även Arriva 6362
SOW 031 är f d Skelleftebuss 60(Jonas favorit?)
ROG 607 är f d Stadsbussarna Gävle 107
ROG 622 är f d Stadsbussarna Gävle 113
UPG 610 är f d Connex/Veolia 4009
Trevligt svep som vanligt från buskarna längs vägarna./Ulf

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Henke

Trevliga bilder!

Omniexpress:en med lågentre ser riktigt trevlig ut.
Är det istort sett samma buss som Omnilink?.   (förutom yttre skillnader)

Ulf Berlin

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

"Z-trafik"? Oj! Den titeln har jag knappt sett utskrivet eller hört sägas sedan kanske mitten av 1990-talet. :P Mycket riktigt går Svenssons Scaniastadsbussar enbart som skidbussar (linjetrafik i egen regi), och har inget med den av Landstinget upphandlade linjetrafiken att göra.

Angående svartfrontade bussar fanns ju detta inte med i designkraven i dagens Åre- och Ragundakontrakt, då de drog igång för 1-2 år sedan. Förhoppningsvis gäller den nya designen numera även i resten av länet, så att trafikföretagen är tillåtna att lackera kvarvarande svartfronter i de andra trafikområdena (t.ex Danielssons Krokomsbussar i denna tråd) vita med tiden.

Ulf Berlin

Citat från: Ersa skrivet 05 oktober 2016, 10:57:34 AM

...Angående svartfrontade bussar fanns ju detta inte med i designkraven i dagens Åre- och Ragundakontrakt, då de drog igång för 1-2 år sedan. Förhoppningsvis gäller den nya designen numera även i resten av länet, så att trafikföretagen är tillåtna att lackera kvarvarande svartfronter i de andra trafikområdena (t.ex Danielssons Krokomsbussar i denna tråd) vita med tiden.
Tack för 1 vettigt svar.
(Jag vet mycket väl att inte skidbussarna körs i länstrafiken så jag förstår inte varför BM/MN gjorde denna koppling...)/Ulf