Semester 2016 - Hyltebruk, Halmstad, Ullared, Uddevalla Del 6...(Bilder)

Startat av Patrik, 25 juli 2016, 21:23:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan

www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Frank Persson

Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Ulf Berlin

Du har i a f en himla"tur"med dina tagningar,ty inga bilar eller mobilpratande folk i vägen;)/Ulf

Cyklisten

Var i Uddevalla i två veckor, men just den sjunde åkte jag upp till Norge, annars hade jag kanske sett dig springa med kameran ;) Fina bilder och trevligt med platser längs med vägen, inte bara busstationer,

Ulf Berlin

Citat från: Cyklisten skrivet 07 augusti 2016, 00:30:33 AM
Var i Uddevalla i två veckor, men just den sjunde åkte jag upp till Norge, annars hade jag kanske sett dig springa med kameran ;) Fina bilder och trevligt med platser längs med vägen, inte bara busstationer,
Underlättar mycket för dom som använder bil.../Ulf

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Björn Lövdahl

//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

New_options

den blå bussen (omnibuss 209 har väldigt annorlunda destinationsskylt. Vad kallas den tekniken? Ser ju verkligen inte ut som punktuppbyggda tecken

Lars-Håkan_E

Citat från: New_options skrivet 14 augusti 2016, 19:11:07 PM
den blå bussen (omnibuss 209 har väldigt annorlunda destinationsskylt. Vad kallas den tekniken? Ser ju verkligen inte ut som punktuppbyggda tecken

209 har väl till skillnad från övriga bussar i inlägget den äldre typen av skyltar med små runda segment.

Sundås

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 14 augusti 2016, 19:43:10 PM
209 har väl till skillnad från övriga bussar i inlägget den äldre typen av skyltar med små runda segment.

En helt vanlig matrisskylt. :) Dessa börjar dock bli ovanliga allt eftersom nya bussar med annan skyltning levereras.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Bussfanatikern

Citat från: Sundås skrivet 14 augusti 2016, 20:06:59 PM
En helt vanlig matrisskylt. :) Dessa börjar dock bli ovanliga allt eftersom nya bussar med annan skyltning levereras.

Stämmer bra, nu är det oftast diodmatrisskyltar som gäller på nyinköpta bussar.
Men man kan dock fortfarande välja vanliga fullmatrisskyltar istället som ett billigare alternativ.

New_options

Tycker faktiskt de tecknen var mer lättlästa än svaga dioder