Ersättningstrafiken längs Nynäsbanan?

Startat av Daniel P, 24 juli 2016, 15:54:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

Vilken buss används i år på 861C?/Ulf

Matte

Citat från: Ulf Berlin skrivet 27 juli 2016, 11:19:37 AM
Vilken buss används i år på 861C?/Ulf

861C finns inte längre den lades ner ungefär när linjerna 809C & 818 fick omlagd körväg och inte kör via Klarabergsviadukten(Centralen). Den linjen gick Nynäshamn-Cityterminalen och någon tur fortsatte till Kista för Ericsson anställda som flyttats från den nedlagda fabriken i Nynäshamn.

Ulf Berlin

Citat från: Matte skrivet 27 juli 2016, 11:44:23 AM
861C finns inte längre den lades ner ungefär när linjerna 809C & 818 fick omlagd körväg och inte kör via Klarabergsviadukten(Centralen). Den linjen gick Nynäshamn-Cityterminalen och någon tur fortsatte till Kista för Ericsson anställda som flyttats från den nedlagda fabriken i Nynäshamn.
Förlåt,ty jag menade cykelbussen på ersättningstrafiken./Ulf

Matte

Citat från: Ulf Berlin skrivet 27 juli 2016, 22:23:00 PM
Förlåt,ty jag menade cykelbussen på ersättningstrafiken./Ulf

Idag sas det att det va våran större Optare 2538 tror jag den heter. Men annars vad jag sett så är det bara en Hertz hyrbils skåp bil som kört cyklarna och resenärerna åkt vanlig buss. Inte upplagt som förra året när jag körde Nobina 6250 gods buss eller tidigare år.

Ulf Berlin

Citat från: Matte skrivet 27 juli 2016, 22:40:18 PM
Idag sas det att det va våran större Optare 2538 tror jag den heter. Men annars vad jag sett så är det bara en Hertz hyrbils skåp bil som kört cyklarna och resenärerna åkt vanlig buss. Inte upplagt som förra året när jag körde Nobina 6250 gods buss eller tidigare år.
Oj då,tack för detta./Ulf

CW66

Citat från: Tommy E skrivet 26 juli 2016, 22:50:07 PM
Hur är fotograferingsmöjligheterna vid Farsta strand? Efter att ha studerat kartor tycker jag det verkar svårt att hitta något bra fotoställe där alla ersättningsbussar passerar. Vad säger ni som har varit där under ersättningstrafiken?

I rusningen på eftermiddagen finns det ett avsläpp precis innan trafik-ljuskorsningen strax före stora ordinariehållplatsen.
Stå strax efter korsningen på ordinariehållplatsen så viker bussarna ut , ofta i vänster fil då det står bussar på hpl längre fram i högerfilen.
Vissa förare har inte riktigt läst instruktionen och släpper av på ordinarie SL-hållplats, vilket man inte ska göra - så man får passa lite för dom åker rakt mot dig om du står för "tidigt in på hållplatsen".

Är det sol kommer solen nästan rakt framifrån när dom släpper av, så stå en bit in på ordinarie-hållplatsen så bussarna hinner vika ut, även de som "släpper av fel", så får du solen snett framifrån på bussen.
Är det molnigt kan man ju stå där, eller mitt emot CirkelK-macken när dom är påväg tillbaka. Alla bussarna måste upp och vända i rondellen strax efter korsningen med Ågestavägen.

Cykelbussen har hållplats inne vid vändslingan i Farsta Strand, övriga ute på Magelungsvägen på båda sidorna.

Uffe

Bussmicke

Citat från: Matte skrivet 24 juli 2016, 20:52:10 PM
Ja just det Vallentuna Buss har jag sett flera gånger med nån redigt risig Merca. Och kom på en till. Boule Buss Haninge kör dagligen.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Tommy E

Citat från: Svensk Busshistoria skrivet 29 juli 2016, 07:24:49 AM
I rusningen på eftermiddagen finns det ett avsläpp precis innan trafik-ljuskorsningen strax före stora ordinariehållplatsen.
Stå strax efter korsningen på ordinariehållplatsen så viker bussarna ut , ofta i vänster fil då det står bussar på hpl längre fram i högerfilen.
Vissa förare har inte riktigt läst instruktionen och släpper av på ordinarie SL-hållplats, vilket man inte ska göra - så man får passa lite för dom åker rakt mot dig om du står för "tidigt in på hållplatsen".

Är det sol kommer solen nästan rakt framifrån när dom släpper av, så stå en bit in på ordinarie-hållplatsen så bussarna hinner vika ut, även de som "släpper av fel", så får du solen snett framifrån på bussen.
Är det molnigt kan man ju stå där, eller mitt emot CirkelK-macken när dom är påväg tillbaka. Alla bussarna måste upp och vända i rondellen strax efter korsningen med Ågestavägen.

Cykelbussen har hållplats inne vid vändslingan i Farsta Strand, övriga ute på Magelungsvägen på båda sidorna.

Uffe

Stort tack för den utförliga redogörelsen! :)
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se