Några bilder från Värmland...

Startat av Ulf Berlin, 22 juli 2016, 11:53:42 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

...och vi börjar med Karlstadbuss/Keolis 127 vid ändhållplatsen Grava kyrka 15 juli:

Ny märkning på häckarna

Denna märkning plus nya uniformer var den enda(synliga)skillnaden som jag såg

En häckbild av Nobina 6330(som tyvärr hann avgå på linje 888 innan jag hann fram...)vid Karlstad bussstation 16 juli

Nobina 3273 vid Karlstad bussstation(Nu är det sommar,men jag såg s g s uteslutande vagnar i 32-serien med få undantag)

Nobina 3361

Fagerås bytespunkt med 3 st 32-vagnar(Konstigt att denna hpl inte heter"Fagerås station"då en bytespunkt brukar vara en korsväg ute i skogen någonstans...) /Ulf

Clabbe

Fagerås Bytespunkt låg ute i skogen, nära korsningen E45/ Rv61. När den flyttade till Stationen blev det Resecentrum, men vid tidtabellbytet dec -15 så blev det Fagerås Station.

Bussmicke

Tänk att det kan gå åt rätt håll,  gå ifrån fåneriet Resecentrum
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Trevliga bilder.

Någon som har en lista på alla Nobina-gröna bussar som rullar där? När det var uppe sist blev det aldrig klart exakt vilka individer det rörde sig om.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Mikael T Nilsson

Hej,

Tack för ett mycket trevligt bildsvep! 6330 har jag sett en hel del i trafiken mellan Sthlm-Örebro-Karlstad.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ulf Berlin

Citat från: Clabbe skrivet 22 juli 2016, 12:37:18 PM
Fagerås Bytespunkt låg ute i skogen, nära korsningen E45/ Rv61. När den flyttade till Stationen blev det Resecentrum, men vid tidtabellbytet dec -15 så blev det Fagerås Station.
Nja,i tidtabellerna heter det dock(ännu)Fagerås Resecentrum...
(Mitt minne var från förra tidtabellen då det hette"Bytespunkt")/Ulf
http://www.varmlandstrafik.se/wp-content/uploads/2014/06/l201_2016.pdf
http://www.varmlandstrafik.se/wp-content/uploads/2014/06/l802_2016.pdf

Clabbe

På VTABs hemsida i reseplaneraren och i tågtidtabellen står det Fagerås Stationen, i busstabellerna Resecentrum och så påläst var jag. ;)

Vardagar kl 11,00 så är det fullt på plan, då 5 bussar angör Fagerås.

Inför flytten från skogen fanns önskemål om en toa, men VTAB tyckte inte "behovet" fanns. Nu har Kils kommun fixat en rödmålad stuga som smälter in i miljön, så grannen inte mer ska få påhälsning i trädgården eller upplåta egna toan.
Enl uppgift så var det 4 st inkl förare som ringde på vid samma tillfälle.