Scaniabuss Nobina 7299 i Skövde - 21 juli 2016

Startat av Mikael T Nilsson, 21 juli 2016, 20:26:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Hej,

Idag dök Scaniabuss Nobina 7299 upp på Västtrafik/Skaraborgs expresslinje 1 mellan Skövde och Trollhättan. Jag kände inte till detta inv.nr. hos Nobina Skaraborg, så jag gjorde en kontroll mot Transportstyrelsens webbplats och fann att 7299 är registrerad hos Nobina i Vänersborg. Tidigare har väl endast Nobina Skaraborg varit 100%-ig trafikutövare på denna linje? Nu verkar alltså Vänersborg/Trollhättan ha tur(er) på denna "Skaraborgslinje".
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

AdmirT

Den bor officiellt i Trollhättan och denna depå har endast 1 omlopp på denna linje.
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fifty

Trollhättan har haft ett omlopp på linjen sedan 2008-2010, minns inte exakt. I början användes oftast 4767 som flyttades från Skaraborg till Vänersborg för just detta ändamål.

John P

Citat från: AdmirT skrivet 21 juli 2016, 21:04:31 PM
Den bor officiellt i Trollhättan och denna depå har endast 1 omlopp på denna linje.
Stämmer precis!
Kan nämnas att 7299 är ordinarie buss för linjen och vid behov av ersättning används i första hand  7300.   
7299 och 7300 är( tyvärr) de enda Omniexpresserna i T.o Vänerborg, båda levererade nov 2010.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   
Bussförare på Nobina Trollhättan.

vraket

Har för mej att 7299 och 7300 har gått på linje 600 när den fanns.

John P

Citat från: vraket skrivet 22 juli 2016, 08:50:23 AM
Har för mej att 7299 och 7300 har gått på linje 600 när den fanns.

Ja, de gjorde dom, 7300 var nog till och med beställd för den linjen. 7299 var däremot redan då ordinarie buss för 1 Express, men fick gå rätt ofta på linje 600 också. I förra avtalet gick det lågentrébussar  på vissa av turerna på linje 1 Express, (det ser man betydligt mer sällan nu). Jag kommer ihåg att 6877/ 6878( då stationerade i T.o Vänersborg) ofta gick i stället.
Bussförare på Nobina Trollhättan.

Mikael T Nilsson

Hej,

Tack för era uppgifter! Då har alltså Trollhättan haft ett omlopp på Express 1 sedan många år tillbaka. Minns 4767, men trodde den var stationerad i Skövde hela tiden.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikael T Nilsson

Appropå linje 600 hittade jag denna bild i fotoarkivet. 4776 var ju dessutom en systervagn till 4767 som togs upp i denna tråd.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Bussmicke

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Tack för din bild Micke! Jag tror inte den blev UL-gul på slutet.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Bussmicke

Jo tänk att han blev det, det hade jag nämligen helt glömt.

//Bussmicke.

Mikael T Nilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 01 augusti 2016, 00:06:53 AM
Jo tänk att han blev det, det hade jag nämligen helt glömt.

Tack för uppgiften och för denna bild Micke!
Vänliga hälsningar,

Mikael