Transdev 0229 - vad har hänt? [Bild]

Startat av Bernt Talbrant, 06 juli 2016, 20:10:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

Jag kanske har missat någon notis i Borås Tidning medan jag haft lite ledigt för jag kan inte dra mig till minnes att ha sett något om någon olycka med en buss. Bilden på Transdev 0229, som är avställd sedan den 14 juni, togs igår den 5 juli vid Borås Bil. Kanske yngrot vet något? Olyckan bör väl ha hänt under första halvan av juni.

AdmirT

Det var en olycka där den hamnade vid sidan av vägen ute på en gräsplätt om jag inte minns fel?
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Bernt Talbrant

yngrot

Det stämmer   enligt senaste info ska bussen lagas ..  från början sas det att den blir skrot  finns inget helt på undersidan . Föraren väjde för en älg  och kom rätt långt ner i terrängen  . Hände på linje 319 på väg till Tranemo..  vi har fått 0230 som ersättning .. dock fattar jag inte hur han våga väja  rätt stor risk att bussen välte i den terrängen  fullt med både sten och stubbar där..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina