Huvudmeny

Fd. Terminal G 101

Startat av Bussmicke, 18 juni 2016, 09:14:45 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Någon som vet något om detta fordon?
Enligt http://www.svenskbusshistoria.se/go?id=46199 så är det XSJ298 och avregistrerad men ändå är den ute och kör av en Junior &Companyförare. Vad jag kunde se när jag zoomade in i bilden hade föraren deras logga på T-Shirten.
Tyvärr såg jag först efterår att reg skylten saknades så jag vet inte om och vad som sitter bak på bussen.

Kungsängen igår morse.
Jag har inte behandlat bilden något.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Anders Lundén

Citat från: Bussmicke skrivet 18 juni 2016, 09:14:45 AM
Någon som vet något om detta fordon?
Enligt http://www.svenskbusshistoria.se/go?id=46199 så är det XSJ298 och avregistrerad men ändå är den ute och kör av en Junior &Companyförare. Vad jag kunde se när jag zoomade in i bilden hade föraren deras logga på T-Shirten.
Tyvärr såg jag först efterår att reg skylten saknades så jag vet inte om och vad som sitter bak på bussen.

Kungsängen igår morse.
Jag har inte behandlat bilden något.

Bilden visar väl ändå XEE 533?!
XSD298 som du hänvisar till var ju en låggolvsled från GS buss, låggolvsleden ser inte ut sä här :)
// Anders

Bussmicke

Ingen aning, sökte på Terminal G 101 på SBH och hittade vad jag länkade. Jag har ingen aning vilken buss det är.
Har Terminal G haft två stycken 101?
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Erling.L

hade det varit den som kom från GS hade dörrställningen varit 2-2-2
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616

Jonas Gustafsson

Citat från: Bussmicke skrivet 18 juni 2016, 09:37:57 AM
Ingen aning, sökte på Terminal G 101 på SBH och hittade vad jag länkade. Jag har ingen aning vilken buss det är.
Har Terminal G haft två stycken 101?

Ja, åtminstone två olika.
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Bussmicke

//Bussmicke.

Ulf Berlin

Fanns inte ens reg numret på bakskylten?/Ulf

Ersa

Efter 15:30-tiden hade den tappade regskylten upphittats längsmed vägen, och en ansvarig kom i personbil och återmonterade den på bussen. Lade inte numret på minnet dock.

Bussmicke

Citat från: Ulf Berlin skrivet 18 juni 2016, 18:36:03 PM
Fanns inte ens reg numret på bakskylten?/Ulf

Troligen men upptäckte det inte förrän i morse när jag kollade bilderna
//Bussmicke.

Ersa

Citat från: Anders Lundén skrivet 18 juni 2016, 09:23:29 AM
Bilden visar väl ändå XEE 533?!
XSD298 som du hänvisar till var ju en låggolvsled från GS buss, låggolvsleden ser inte ut sä här :)
// Anders

Nu kan jag bekräfta att bussen på bilden verkligen är XEE 533.