Nytt till Lerumstrafiken (BILDER)

Startat av Jonas Gustafsson, 16 juni 2016, 23:55:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

På Nettbuss lilla depå för skolbussar och Flexbussar i Stenkullen syntes igår även dessa två för kommande Lerumstrafik.

Skall Nettbuss överta Sönes depå ett stenkast därifrån eller hålla till på ett helt annat ställe (för där Nettbuss håller till nu får rimligen inte alla fordon plats)?
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Ingemar

Nettbuss tar över Sönes depå. Renovering och anpassning har pågått hela våren, och är nästan klart.
Kör, tvättar, servar, lagar och trafikleder bussar för Söne Buss i Göteborg

Hannes L

228 rullar runt i kommunen idag med utbildning av förare. Fototips!

Ingemar

Nu på lördag kommer de flesta bussarna köras till depån i stenkullen. 8-10 stycken har kommit i dag.

Hannes L

Någon som har fordonslista för Nettbuss Lerum?

S Svensson

Citat från: Hannes L skrivet 18 juni 2016, 17:23:15 PM
Någon som har fordonslista för Nettbuss Lerum?

Enligt tidigare uppgift så skall Lerum ha fordon nr 70226-234 & 70255-266.
http://www.svenskbusshistoria.se/go/?omni=&id=64926&ref=dosearch&svalue=nettbuss%2070227

Säkerligen kommer Ingemar med en lista om någon vecka. Annars leta på SBH.

Gamla 70226 är såld och finns i Skåne (BJT748) Troligen finns enstaka 235-254 kvar.

Ingemar

Jag kommer inte med någon lista. Jag kommer att se dem några dagar i nästa vecka när jag avvecklar min del hos Söne, men inte börja hos Nettbuss.
MVH Ingemar

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonas Gustafsson

Citat från: S Svensson skrivet 18 juni 2016, 20:45:53 PM

Gamla 70226 är såld och finns i Skåne (BJT748) Troligen finns enstaka 235-254 kvar.

Japp, t. ex. skymtar 70244 och 70245 bakom 70228 på mitt foto... :) (de vita Mercaminibussarna)
//Jonas
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Ingemar

Citat från: Bussmicke skrivet 18 juni 2016, 23:48:42 PM
Var jobbar du sen?
LEBU Kungälv. Men jag kommer fortsatt att ha hyfsad koll på Söne runt om i Sverige.

Bussmicke

Då önskar jag dig lycka till

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.