Motala bussterminal går i graven [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 08 juni 2016, 00:50:28 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

Från den 10 juni kommer inte bussterminalen i Motala centrum att användas längre. Kommunen kommer framöver att låta bebygga tomten. Bussarna kommer istället att vända vid Motala Central och vissa turer fortsätter till Lasarettet-Carlsunds utbildningscentrum. Expressbussarna körs via Drottninggatan till Lasarettet (Odalgatan)-Marieberg. Av den anledningen tog jag mig en tur till staden vid Vättern den 18 maj i år och här kommer lite bilder tagna vid terminalen. Om inget annat anges tillhör bussarna på bilderna Bliva Buss.

Som sagt – bussterminalen går i graven så skyltarna passar ju bra.  8)

Terminalen sedd från Sjögatan - 8408 har paus.

En annan vy.

Här ska 8408 gå på 612 till Vadstena från hållplatsläge B.

Hållplatsskylten.

8408 på 612 igen medan 8403 ute på Sjögatan kommer på 619 från Nedralid, en av de sex linjer inom Motala kommun som läggs ner i juni.

8852 på väg till Borensberg som 615.

Samma buss lämnar terminalen.

Rast och vila för 8411, 8035, 8405 och 8401.

Samma bussar sedda bakifrån.

8411 ska till Borensberg på 615 medan 8407 går till Godegård på 628, en av ett par linjer som får minskat turutbud.

8405 avgår mot Karlsby på linje 621, också en linje som försvinner.

8401 på 629 mot Askersund, denna linje kortas av och kommer ej att gå ända till Askersund utan ska vända i Nydalen.

Bliva 8035, Blåklintsbuss BET082 (ännu märkt Godegårds Buss) samt Stångåbuss 713.

AdmirT

Trevligt svep! Var själv där förra veckan faktiskt
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

1896

Ser inte ut att vara mycket folk i rörelse på denna plats.

Bussmicke

Tråkigt att denna Terminal försvinner.  Tittade i Google Street view och miljön och bakgrunden nere vid stationen så bara tråkigt ut,  mest träd..

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Viktor Andersson

www.bussville.se
Över 6500bilder på hemsidan
Viktor Andersson