Skyltning i Östergötland?

Startat av Ingemar, 31 maj 2016, 06:49:50 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ingemar

Hur sköts yttre skyltning på bussarna i Östgötatrafiken? Är det via någon av Länstrafikens maskiner, eller är det manuellt av föraren?
Ser gärna en bild på maskinerna som är monterade, om det är någon som har...

MVH Ingemar
Kör, tvättar, servar, lagar och trafikleder bussar för Söne Buss i Göteborg

siggeboll

skötes manuellt av föraren. Östgötatrafiken ligger efter när det gäller gps följning och skyltning. När nya systemet skulle tas i bruk för tre år sedan lovades att detta skulle fungera. Men inte....

MrH

Finns stöd för det via Atrons AFR:er ("biljettmaskinerna") men det är en hel del som återstår. Jag är mest insatt i "BIMS-länens" funktionalitet och Östergötland är förvisso utanför men leverantören är densamma.
I alla fall som vi (Gävleborg) har det idag så saknas möjligheten att skilja på ändhållplats och (destinations)område. Vilket är viktigt såklart; som exempel: Vi har en linje som passerar tre tätorter och dess sjukhus. Ändhållplatsen i den sista av tätorterna heter "Sjukhusentrén". Det kan man ju inte skylta på bussen 10 mil från den tätorten och längs hela vägen dit  :P  Ska gå att lösa sägs det, men där är vi inte än. Utan att ha insyn i Östergötlands maskiner så gissar jag att problematiken är densamma.

/MrH

Ingemar

Jag tackar för info, bussarna vi gjorde i ordning har nu fungerande skyltning via ICU.
MVH Ingemar
Kör, tvättar, servar, lagar och trafikleder bussar för Söne Buss i Göteborg