Några nykomlingar i Huddinge

Startat av Frippe Fribas, 26 maj 2016, 20:24:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Frippe Fribas

Jag var hos Volvo i Huddinge igår i ett tjänsteärende och hittade då vad som såg ut som några nyleveranser där.

Dessa två Norrbottningar (YBZ201 och YBZ202) hade sällskap av en tredje som än så länge saknade regskyltar och stod på andra sidan verkstadsbyggnaden när jag var där.
Vem skall ha dessa, Hos SBH stod de bara som förregistrerade än så länge?

Bredvid dessa två stod även vad jag förmodar är en blivande flygbuss med regnummer EXX921 som även den bara är förregistrerad än så länge enligt SBH.
I detta fall underlättades identifieringen av den troligen blivande ägaren av att bussen var skyltad Skavsta Airport...  ;D
//Fredrik

AO

Det var väl en del lågentré vagnar som skulle bytas ut mot höggolvsvagnar i Norrbotten så känns som att det skulle kunna vara dessa? Jag vet att det skrivits om det här på forumet man kan inte hitta det nu.

Frippe Fribas

Igår blev det ytterligare ett besök hos Volvo i Huddinge och då noterade jag nedanstående buss.

Den hade även sällskap av två andra likadana som saknade regskyltar och stod utanför verkstaden på andra sidan byggnaden.
Hur många bussar är det som skall levereras i denna serie?

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

AO

Nu hittade jag en artikel om ämnet. Det är 10 stycken Volvo 9700 som ska levereras och byta ut de Volvo 8900 som används nu.

http://www.bussmagasinet.se/2016/04/bussbyte-med-nivahojning-i-norrbotten/