Naturbilder, fyll på med era egna naturbilder här!

Startat av OSkar000, 25 maj 2007, 22:15:23 PM

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

OSkar000

Henasa

Provar en ny bild får vi se. Man måste ju öva för att bli bättre!

Ska sätta mig in i Photoshop oxå!

Dan Henriksson

En grönbena vid Angarnssjöängen i morse. Jag gillar vadarfåglarna, de är väldigt näpna och fina!

Krille

Citat från: Dan Henriksson skrivet 07 maj 2008, 21:30:19 PM

En grönbena vid Angarnssjöängen i morse. Jag gillar vadarfåglarna, de är väldigt näpna och fina!

Fint!
Har du lyckats fota enkelbeckasinen nån gång?
En av mina favvorfåglar, främst pga sitt läte.

/K

Dan Henriksson

Citat från: Krille skrivet 08 maj 2008, 19:48:18 PM
Fint!
Har du lyckats fota enkelbeckasinen nån gång?
En av mina favvorfåglar, främst pga sitt läte.

/K

Tack, Krille!

Håller med, enkelbeckasinen är rolig både att se och höra. Den framkallar ett speciellt, lite brummande läte när den flyger, och vid spel låter den ungefär "tick-a-tick-a-tick...". Den är ganska svårfotograferad trots att den är så vanlig, jag har bara ett fåtal bilder. Här är i alla fall en från Angarn i juni förra året:

Hälsningar Danne

Krille

Citat från: Dan Henriksson skrivet 08 maj 2008, 21:09:25 PM
Tack, Krille!

Håller med, enkelbeckasinen är rolig både att se och höra. Den framkallar ett speciellt, lite brummande läte när den flyger, och vid spel låter den ungefär "tick-a-tick-a-tick...". Den är ganska svårfotograferad trots att den är så vanlig, jag har bara ett fåtal bilder. Här är i alla fall en från Angarn i juni förra året:
Hälsningar Danne

Aha, det är så den lille gynnaren ser ut!  :)
Du borde starta en fågeltråd här tycker jag.

/K

OSkar000

Pippi?

Svala för att vara lite mer exakt...

Tulpanerna blommade över väldigt fort i år när värmen väl kom.. knappt en vecka hann de stå utslagna.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Dan Henriksson

Nä, nu är det på tiden att den här tråden får lite liv! Jag slänger in ännu en fågelbild.  :)

En sparvhök far fram över Angarnssjöängen, den hoppas nog få tag på någon liten vadare. Bilden togs i förmiddags.
/Danne

Dan Henriksson

Havsörn i eftermiddagssol. Bild från Angarnssjöängen i södra Uppland.

Dan Henriksson

Får väl bidra med ytterligare en fågel, den här gången en duvhök:

Duvhöken är väl inte alldeles ovanlig, men den kan vara ganska knepig att få syn på. Så lite tur hade jag allt, där jag stod uppe på Kasberget på Väddö, i närheten av Älmsta. Fågeln på bilden är född/kläckt i somras, så det är en ung spjuver! Att den är så ung går att se på den beigeaktiga färgen och den längsgående streckningen på bröstet. De äldre fåglarna har ljust, tvärstreckat bröst.

I skrivande stund verkar hemsidan där jag förvarar bilderna gå lite knackigt, så försök gärna igen lite senare om inte bilden kommer upp nu.

Hälsningar Danne H

Bussmicke

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

//Bussmicke.

Martin Maltkvist

Denna borde väl kunna räknas in i kategorin Naturbilder:
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin