Volvo b57-50T 1967

Startat av G Karlsson, 05 maj 2016, 20:30:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

G Karlsson

Hej jag är ny här och tänkte kolla om nån har någon information eller vet nått om våran buss vi köpte för ett par år sedan.
Den är ombyggd invändigt till husbil invändigt men har klarat sig ganska bra utvändigt från större modifikationer :)
Bussen är nybesiktigad i veckan med blankt papper, så nu ska de tvättas och och fixas lite småsaker sen kan man glida med stil.

Det ja vet är väl att de är en Volvo B57- och den har 5meter hjulbas och att karossen är gjord i Katrineholm.
Tidigare ägare har troligen haft den i Sundsvallstrakten då de står Härnösand- Harmånger på rullen i takskylten.

Peter Öden

Hej !

Vilket reg.nr har den ??

Mvh Peter Ö

G Karlsson

Bussen heter ARW914
Jag försöker lägga upp en bild men de går inte så bra, finns de nån smidig bilduppladdning tro?

Greger Larsson

Så såg bilden ut.

Bussen är ARW914, ursprungligen ägd av Hans Carlsson, Långsel, Norrbottens län, reg nr BD924. Såld 1970 till Bodens Omnibus.
Som husbuss har den bl a haft ägare i Harmånger så destinationstexten har nog tillkommit då.

G Karlsson

Ja där ser man, då har den gått i Norrland sen ny då :)
Men då är den privatägd först och sen blivit såld till Boden.
tror ni man kan hittar bilder nånstans hur den har sett ut tidigare?

S Svensson

Citat från: Greger Larsson skrivet 05 maj 2016, 20:43:14 PM

Så såg bilden ut.

Bussen är ARW914, ursprungligen ägd av Hans Carlsson, Långsel, Norrbottens län, reg nr BD924. Såld 1970 till Bodens Omnibus.
Som husbuss har den bl a haft ägare i Harmånger så destinationstexten har nog tillkommit då.

Ser ingen bild. Vill Du lägga ut den igen.
Jag har ett speciellt minne av Volvo B57 bussar från jan 1974 då jag tittade på en del chassie.