Ersättningstrafik från Spånga station

Startat av Bussmicke, 30 april 2016, 09:36:57 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Aha så Interbus 580 är i Spånga. Ska kolla där i sommar.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

MaxCi

Några bilder från Stockholm och dagens ersättningstrafik mellan Spånga och Bålsta...

Bernt Talbrant

Citat från: Der Alte skrivet 12 juni 2016, 20:33:16 PM
Några bilder från Stockholm och dagens ersättningstrafik mellan Spånga och Bålsta...

Tack för bilderna! Bussen ovan tillhör dock numera Idrefjällens Buss o Taxi.

Bussmicke

Tack,  finns lite att titta på då.

Skickat från min SGP771 via Tapatalk

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

CW66

Citat från: Bussmicke skrivet 12 juni 2016, 02:02:52 AM
Aha så Interbus 580 är i Spånga. Ska kolla där i sommar.

Mja...den kör vi både på shuttle till kryssningsfartyg från Nynäshamn och andra hamnar i Stockholm till Strömgatan, och dessutom ibland tågersättning - så det är lite hursomhelst det där.
Men den har varit ute rätt mycket på sista två veckorna har jag sett.

Tommy E

Citat från: Der Alte skrivet 12 juni 2016, 20:33:16 PM

Tackar för bilderna, intressant att se utbyggnaden av terminalen och vilka bussar som går där. Om några veckor är även undertecknad på plats. Råkade du ut för några arga bussförare?
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Lars_L

Jo, när det gäller bussar så är det nog lite olika varje dag efter behov etc och hur  mycket andra körningar bolagen har. De flesta har väl också så att föraren behåller bussen under hela passet, vilket ju kräver lite fler vagnar under en dag. Så, förutom då vissa vagnar som tycks rulla nästan jämt är det nog viss variation under tiden. 

Jo, bra att man äntligen byggt ut terminalen så att det kan fungera bättre. Dock är det ju lite smalt, vilket kräver att man stannar bussen på rätt sätt, så att bussar som ska trafikera 35A kan komma förbi.

Sedan kan man ju undra varför man inte anpassar tidtabellerna så att man kommer med sina matarbussar. Att man inte gör det för en påskavstängning är ju fullt logiskt, men när det är avstängt hela sommaren vore det väl rätt bra om man i lågtrafik slapp vänta 15-20-minuter extra i bytena mellan ersättningsbuss och matarbuss i båda riktningarna. Fyller knappast någon funktion att avgångstiderna ska passa med ett pendeltåg som inte går. Särskilt på sommaren när ju pendeltågen bara går varje halvtimme på helgerna (som exempel).

SL har helt klart en del att lära sig när det gäller hur man skapar en attraktiv kollektivtrafik vid avstängningar.

Bussmicke

Citat från: Svensk Busshistoria skrivet 13 juni 2016, 16:53:05 PM
Mja...den kör vi både på shuttle till kryssningsfartyg från Nynäshamn och andra hamnar i Stockholm till Strömgatan, och dessutom ibland tågersättning - så det är lite hursomhelst det där.
Men den har varit ute rätt mycket på sista två veckorna har jag sett.
Hoppas att den rullar på Spånga på fredag eftermiddag

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Bussmicke

=Oavsett vad som rullar så är jag i Spånga från 14:30 när trafiken är som tätast.
//Bussmicke.