Fråga om trådbussarna i Landskrona

Startat av Niklas Bygdestam, 28 april 2016, 19:12:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niklas Bygdestam

På Facebook har jag nu sett att de lackat om trådbussar i Landskrona från den mörkare Skånegröna färgen till Uppsalagrönt. Egentligen var de inte ens Skånegrönt innan, utan snarare "Trådbussgrönt" då de var ännu lite mörkare än vanlig Skånegrön. Nu håller de tydligen på att lacka om till Uppsalagrönt. Och vad jag kan se samma Uppsalagröna som nya bussar i Skåne levereras i numera.

Men vad ska denna omlackering vara bra för?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Adrian Langemar

Det har ju skrivits tidigare här. Den nya färgen anses modernare helt enkelt. Urfånigt enligt mig och slöseri med pengar. Men det är inte första gången som Skånetrafiken använder skattepengar på ett tveksamt sätt.

Niklas Bygdestam

Citat från: Adrian Langemar skrivet 28 april 2016, 19:18:43 PM
Det har ju skrivits tidigare här. Den nya färgen anses modernare helt enkelt. Urfånigt enligt mig och slöseri med pengar. Men det är inte första gången som Skånetrafiken använder skattepengar på ett tveksamt sätt.

Jag trodde att bara nya bussar skulle målas i den nya färgen, medan befintliga bussar skulle behålla den mörkgröna färgen.
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Walter

Man lackar om beg bussar som inte drivs av gas. Sedan är det väl inte samma gröna nyans som Uppsala.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Cyklisten

Gasbussar lackas om också, drivmedel verkar inte ha betydelse.