Älvsjö för tio år sedan

Startat av Greger Larsson, 22 april 2016, 22:22:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Greger Larsson

Connex 3338 på linje 173 mot Skärholmen i april 2006. Varför den gick där har jag glömt/förträngt, men det finns säkert någon annan som kan svara på det..

Ulf Berlin

För att den ev skulle ha varit numrerad 4884(men enl SBH står det inte när detta skulle ha skett...),
eller så för att det även står 3338 på den vita linjen längst ner?
Varför den gick där på en Busslinklinje har nog vi alla(men främst passagerarna)förträngt.../Ulf

Robert Brink

Kom väl från Råsta? Flyttades kanske en kort tid när Keolis tog över Råsta till södra sidan?

//R

Nico

Bilden är väl från april 2006 och Keolis tog i inte över Råsta förrän i augusti 2007.

Nu är minnet ruskigt rostigt i denna fråga, men jag har för mig att Connex/Veolia fick ett visst överskott av vagnar pga något förlorat kontrakt samt att Swebus sedan skulle ta över Kallhäll i augusti 2006. Har för mig att man då hyrde ut vissa vagnar, bla då till Busslink.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Walter

Citat från: Nico skrivet 23 april 2016, 13:19:11 PM
Bilden är väl från april 2006 och Keolis tog i inte över Råsta förrän i augusti 2007.

Nu är minnet ruskigt rostigt i denna fråga, men jag har för mig att Connex/Veolia fick ett visst överskott av vagnar pga något förlorat kontrakt samt att Swebus sedan skulle ta över Kallhäll i augusti 2006. Har för mig att man då hyrde ut vissa vagnar, bla då till Busslink.

3338 är väl fd Lund?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Fredrik Klint

Citat från: Ulf Berlin skrivet 23 april 2016, 12:42:43 PM
För att den ev skulle ha varit numrerad 4884(men enl SBH står det inte när detta skulle ha skett...),
eller så för att det även står 3338 på den vita linjen längst ner?
Varför den gick där på en Busslinklinje har nog vi alla(men främst passagerarna)förträngt.../Ulf

Vill minnas att från början skulle Linjebuss köra egna nummerserier för sina SL-bussar, kortvagnar hade 48xx och ledvagnar 49xx. Detta skulle också gälla utsocknesvagnar som letade sig till Stockholm men rätt snabbt fick de behålla sina gamla nummer.