Huvudmeny

Blänkande blått

Startat av Calle, 21 april 2016, 17:20:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Calle

Under de senaste veckorna har man ofta hunnit skåda Netbuss B8RLE 8900 Euro 6 2016 på Nils Ericson-terminalen. Lacken riktigt skiner och dessa bussar är underbara att åka i.  :) Det enda man glömt (eller ej hunnit) är att stripa Västtrafiks "logolinje" runt bussen. Inv.nr börjar på 702 iaf. Vet ej hur många som kommit för trafik på SNU, men dessa lär nog ersätta B12:orna från 2003 som försvinner vid nästa tidtabellsskifte.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Calle skrivet 21 april 2016, 17:20:03 PM
Under de senaste veckorna har man ofta hunnit skåda Netbuss B8RLE 8900 Euro 6 2016 på Nils Ericson-terminalen. Lacken riktigt skiner och dessa bussar är underbara att åka i.  :) Det enda man glömt (eller ej hunnit) är att stripa Västtrafiks "logolinje" runt bussen. Inv.nr börjar på 702 iaf. Vet ej hur många som kommit för trafik på SNU, men dessa lär nog ersätta B12:orna från 2003 som försvinner vid nästa tidtabellsskifte.

Linjen runt bussen med "leksaksfigurerna" skall inte längre monteras. Alltså en ändring i Västtrafiks profilprogram. De bussar som redan har dessa linjer får behålla dem tills bussen behöver in på omlackering. Det tycker jag är bra: det blir så gott som alltid lackskador och rester kvar om man skall ta bort dekaler.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Busstobbe

258 och 260 finns iaf, kan eventuellt finnas en till.

CW66

Skall bli 70255-70266 verkar det som om alla blir Stenungsundsexpresser

Fifty

Fast Bivab tar över Stenungsundsexpressen i juni så dessa är nog tänkta till något annat. Lerum kanske?

Erling.L

eller lila o röd iofs vill jag minnas att det skulle vara dubbeldäckare på röd men dom vann väl trafik upp¨t Uddevalla med o kanske kör bussarna på Snu för o köra in dem typ samt få loss fordon som skall avyttras så man kan ta ur utrusning ur dem till de nya
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616

Jonas Gustafsson

Citat från: Fifty skrivet 21 april 2016, 21:47:19 PM
Fast Bivab tar över Stenungsundsexpressen i juni så dessa är nog tänkta till något annat. Lerum kanske?
Trodde inte Stenungsundsexpressen ingick i denna upphandling, men jag kollade upp det och den ingick faktiskt.
//Jonas
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Fifty

Ja både den och Tjörnexpressen. Enligt Bivabs hemsida ska Tjörns omnibus köra. Ska bli intressant att se om även detta Bivabföretag väljer Scania.

John P

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 21 april 2016, 17:46:01 PM
Linjen runt bussen med "leksaksfigurerna" skall inte längre monteras. Alltså en ändring i Västtrafiks profilprogram. De bussar som redan har dessa linjer får behålla dem tills bussen behöver in på omlackering. Det tycker jag är bra: det blir så gott som alltid lackskador och rester kvar om man skall ta bort dekaler.

Nja, beror nog faktiskt på när trafikavtalet är tecknat... Våra nya Scanior  här i Trollhättan( Nobina 3203-3207) har den gamla designen med "leksaksfigurer" och likaså VT-logga i färg. Buss 7299 däremot, som mestadels rullar på Linje 1 Express, som går under  Skaraborgsavtalet, fick efter reparation och omlackning den nya designen.
Bussförare på Nobina Trollhättan.

Bernt Talbrant

Citat från: John P skrivet 24 april 2016, 21:44:03 PM
Nja, beror nog faktiskt på när trafikavtalet är tecknat... Våra nya Scanior  här i Trollhättan( Nobina 3203-3207) har den gamla designen med "leksaksfigurer" och likaså VT-logga i färg. Buss 7299 däremot, som mestadels rullar på Linje 1 Express, som går under  Skaraborgsavtalet, fick efter reparation och omlackning den nya designen.

Ja så torde det vara. Borås Lokaltrafiks MAN-bussar som kom för ett drygt år sedan fick ju t ex också den gamla designen.