Hybricon Bus Systems TGB169... [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 19 april 2016, 22:07:50 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

...eller som den är mer känd som: Nobina 6926. Denna rullade den 12 april på linje 6 och 9 i Umeå och här kommer några bilder på den.

En bild från Petrus Laestadius väg.

Senare på dagen en bild tagen på Västra Kyrkogatan varifrån den sedan...

...svängde in på Storgatan.

En interiörbild tagen från "baksätet".

Detaljbild

Man kan fråga sig hur det kommer sig att den fått tyg från Dalatrafik på ett ställe.

Ulf Berlin

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 19 april 2016, 22:07:50 PM
...eller som den är mer känd som: Nobina 6926...

Man kan fråga sig hur det kommer sig att den fått tyg från Dalatrafik på ett ställe.
Det kanske kommer från 6466;)
Du får gärna förklara ämnesrubriken./Ulf

Bernt Talbrant

Citat från: Ulf Berlin skrivet 19 april 2016, 22:51:14 PM
Det kanske kommer från 6466;)
Du får gärna förklara ämnesrubriken./Ulf

Jag tror inte 6466 har Dalaklädsel men helt säker är jag inte, tänkte inte på att titta efter det då jag såg den innan jag noterade detta. Har den det är det ju säkert så. :)

TGB169 ägs av Hybricon Bus Systems i Holmsund sedan i höstas men rullar uppenbarligen som vanligt i Nobinas stadstrafik.

Esbjörn

Under Connex tid i Umeå flyttades ett antal Omnicityled i serien 08xx från Borlänge till Umeå.
Stolen kan ha kommit från någon av dessa.

Bernt Talbrant

Citat från: Esbjörn skrivet 20 april 2016, 08:28:59 AM
Under Connex tid i Umeå flyttades ett antal Omnicityled i serien 08xx från Borlänge till Umeå.
Stolen kan ha kommit från någon av dessa.

Så har det säkert gått till ja. 6466 har ju med största säkerhet blå stolsklädsel.

Ulf Berlin

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 19 april 2016, 23:16:16 PM
Jag tror inte 6466 har Dalaklädsel men helt säker är jag inte, tänkte inte på att titta efter det då jag såg den innan jag noterade detta. Har den det är det ju säkert så. :)

TGB169 ägs av Hybricon Bus Systems i Holmsund sedan i höstas men rullar uppenbarligen som vanligt i Nobinas stadstrafik.
Aha,dom kanske har den som reservbuss för den nya?/Ulf

Bussmicke

Såg alla Omnicity utom just denna igår
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussfanatikern

6924-6928 sjunger väl på sista versen nu med tanke på åldern och att dom är etanoldrivna.