Nettbuss Stadsbussarna

Startat av Peter Öden, 12 april 2016, 16:20:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Öden

Buss 266 vid vändplatsen i Södra Bomhus

Buss 265 i Karskär utanför Korsnärsfabriken. Lär visst försvinna från Gävle nu i vår.

Bilderna tagna idag tisdag 12 april.

Mvh Peter Ö

AO

Tråkigt om 265 försvinner. Riktigt trevliga vagnar de Scania Omnilink som Nettbuss Stadsbussarna har. Det är ju iofs väntat då detta var en testbuss från Scania. Blir det någon ersättare för denna vagn? Man är ju redan en vagn kort efter att en ledbuss brann förra året.

Bussmicke

265 är väl bara en provbuss?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Ähhh,  missade läsa hela texten.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Joakim Wahlberg

Mötte just en Scania omnilink från Stadsbussarna imorse i Södertälje, var det 265 som redan försvunnit eller..? :) såg inge nummer på den och regnummer hann jag ej notera.
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Peter Öden

Hej !

Kan det vara buss 169/DME 573 som funnits tidigare hos Stadsbussarna i Östersund ??

Mvh Peter Ö

AO

Rullar denna vagn fortfarande kvar? Det talades om i tråden att den skulle försvinna under våren.

ThinkYellow

265 kommer försvinna inom kort. Stadsbussarna lyckades förlänga leasingen på den. Kommer inte komma någon ersättare å heller ingen ersättare till ledvagnen som brann upp.

AO

Där ser man. Är det inte så att den nya körvägen av linje 3 förbi Gavlehov kräver ytterligare en buss i omlopp? Och ändå ska man klara trafiken med två förre vagnar.

ThinkYellow

Jo, de stämmer. Sen har vi nog någon buss som försvinner till nya linje 17.

Peter Öden

Hej !

Nettbuss Stadsbussarna (169) DME 573 står sedan 2015-10-21 skriven på Scania CV AB Centralåkeriet/Södertälje.
Påställd 16-03-23. Var den befinner sig vet jag inte.

Mvh Peter Ö

CW66

Den befinner sig i Södertälje hos Scania som provbuss och bär namnet "Bäckström", såg den senast i förrgår.

/Uffe

AO

Citat från: ThinkYellow skrivet 18 augusti 2016, 06:06:31 AM
Jo, de stämmer. Sen har vi nog någon buss som försvinner till nya linje 17.

Används dock inte en vagn på detta omlopp som går som extratur på morgonen och sedan extratur på eftermiddagen på linje 3?

Vad jag har hört talats om så avvaktar man något med nya inköp av vagnar då man vill se vilken typ av vagnar som ska användas på linje 2 när den går över till att vara en BRT-linje. Vet inte om det stämmer dock. Det ska väl bli någon typ av BRT-light under nästa år för att sedan bli en BRT-linje fullt ut efter 2020 och det nya avtalet.

Jacob med C

Vad är BRT linje? Hur länge är avtalet?
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link

Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!